Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Els centres públics hauran de publicar al seu web l’import que paguen les famílies en forma d’aportacions voluntàries

    Actualitat
    Els centres públics hauran de publicar al seu web l’import que paguen les famílies en forma d’aportacions voluntàries

    Redacciójuny 25, 20192 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Departament d'Educació
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    A partir del curs 2019/20, els centres educatius de titularitat pública hauran de publicar al seu web quants diners demanen a les famílies en forma d’aportacions. Aquests imports, que serveixen per a la compra de material i llibres escolars, equipament, assegurances i activitats complementàries com ara excursions o sortides escolars, els aprova el consell escolar de cada escola o institut.

    Aquesta és una de les mesures del Departament d’Educació que van encaminades a fomentar la transparència i l’accés a la informació pública. L’anunci del canvi s’ha fet a través dels documents per l’organització i la gestió dels centres educatius per l’any vinent, publicats al Portal de centres.

    Fins ara, tot i que no era obligatori, hi havia molts centres públics que facilitaven aquesta informació. En el cas de Barcelona, la majoria de les escoles i instituts de la ciutat publiquen els imports de l’aportació anual general per les famílies a través del web del Consorci d’Educació de Barcelona (CEB).

    Gràcies a la publicació d’aquestes dades, un estudi del CEB va poder determinar que les escoles públiques dels barris rics de Barcelona capten més del doble de diners de les famílies per a material i excursions.

    Altres novetats dels documents d’organització

    La doble titulació de batxillerat i cicle formatiu, en el cas dels ensenyaments d’arts plàstiques i disseny i d’esports, i l’impuls de la competència oral en totes les llengües curriculars a l’ESO i a infantil i primària són altres de les novetats que inclouen els documents publicats.

    També s’afegeixen orientacions al voltant dels deures i ofertes d’eines que promocionen la igualtat de gènere i la coeducació per prevenir la violència masclista. A més, es canvia el nom del concepte “tecnologies d’aprenentatge i coneixement” (TAC) per cultura digital del centre, i es concreta quines són les tasques dels professors de suport intensiu a l’audició i llenguatge (SIAL) per a l’alumnat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    aportacions famílies quotes
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Participació de les famílies immigrants als centres educatius
    Next Article
    Actualitat
    Avaluació formativa, orientació a la sueca i governança local, l’Anuari Bofill identifica 10 ‘palanques per al canvi’
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.