Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Els detalls de la doble via a Quart d’ESO per evitar la segregació per itineraris

    Actualitat
    Els detalls de la doble via a Quart d’ESO per evitar la segregació per itineraris

    Pau Rodríguezfebrer 3, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La consellera Irene Rigau compareix amb el portaveu del Govern Francesc Homs / Govern de la Generalitat
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El calendari d’implantació de la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa preveu que, a partir del curs 2016-2017, a Quart d’ESO els alumnes estiguin repartits, durant bona part de la seva jornada escolar, en itineraris que els orientin cap al batxillerat o la Formació Professional. Es tracta d’una controvertida mesura que ha topat amb l’oposició frontal de la comunitat educativa, que ho considera una forma de segregació prematura que perjudica els joves amb més dificultats.

    En el cas de Catalunya, aquests dos itineraris existiran, però Ensenyament ha dissenyat –i recomanarà– una tercera opció mixta, que permeti als alumnes cursar assignatures compactades de les dues vies i que, al final de curs, els deixi la porta oberta a realitzar qualsevol de les dues revàlides per accedir al batxillerat o la FP. Aquest as a la màniga queda detallat en el currículum de Secundària que s’aprovarà a finals de curs. La consellera Irene Rigau n’ha donat avui alguns detalls, encara que, segons ha dit, confia que el panorama polític hagi canviat abans que s’implementi aquest últim pas de la LOMCE –les revàlides no seran efectives fins el 2018–.

    La doble via l’hauran d’oferir tots els instituts, i constarà de diverses matèries compactades, amb elements de l’itinerari acadèmic i de l’aplicat. Es compactaran assignatures afins, com podria ser el cas de física i química –de l’opció acadèmica– i ciències aplicades –de l’opció aplicada–, o economia i emprenedoria. Aquesta fusió ocuparà quatre hores a la setmana, i anirà acompanyada de la tria d’una assignatura purament acadèmica –llatí, biologia i geologia, economia…– de tres hores. Unes altres tres hores les ocuparà la matèria compactada de Tecnologia i TIC. Segons els plans del departament, aquesta doble via comporta més càrrega horària, que anirà en detriment d’una assignatura optativa en el cas dels que l’escullin.

    Pel que fa a Tercer d’ESO, que és quan es comença a fer efectiva una primera segregació a l’assignatura de matemàtiques –es divideix en acadèmiques i aplicades–, la consellera ha assegurat que “en molts instituts s’impartiran conjuntament, amb el mateix professor, i combinaran teòrica i pràctica”, en la línia del que està previst a Quart d’ESO.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    competències bàsiques Currículums doble via Irene Rigau Quart d'ESO Segregació prematura
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els alumnes de Primària faran una hora més de matemàtiques a la setmana
    Next Article
    Opinió
    Escolarització compartida
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Anàlisi
    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    juliol 1, 2025

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}