SABEM que, quan aconseguim que un conflicte esdevingui una oportunitat per créixer i millorar, el sentiment és satisfactori i això ens empeny a actuar de manera positiva. Sabem que la queixa ens paralitza. Perquè la crítica sigui constructiva, ens cal que inclogui l’autocrítica. Sabem que, per afrontar un conflicte, cal fugir de la culpabilització, analitzar els fets separant-los de les persones i mirar cap a l’objectiu. A més de pensar què podem fer per donar respostes.
VOLEM que, davant dels conflictes, es generi una actitud proactiva i positiva, profunda i polièdrica. Volem que la nostra intel·ligència ens permeti transcendir les nostres creences i emocions. Volem, per tant, aprofitar l’oportunitat que ens brinda el conflicte per generar benestar.
Donar una resposta satisfactòria per a tothom ens fa sentir bé. Ser protagonistes del procés de la gestió positiva genera benestar.
PODEM dotar-nos d’eines i d’habilitats perquè, en una situació de conflicte, els distints actors puguin arribar a entaular un diàleg empàtic i construir un escenari nou on totes les parts se sentin còmodes, realitzades i amb ganes de continuar-se comunicant. Ho farem comprometent-nos, entrenant-nos per tal d’anar millorant les competències comunicatives, perceptives, interpretatives i expressives imprescindibles per a la gestió positiva de conflictes.
PODEM implicar els agents en la resolució de conflictes, reconeixent i coneixent la vessant emocional de tothom. Podem sortir de les posicions individuals i connectar amb els interessos i les necessitats de cadascú.
FONT: Revista Guix núm.416
1 comentari
Pingback: CONFLICTES | Pearltrees