Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Innovar per incloure

    Núria Terés i Bonetmaig 10, 20162 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests darrers mesos estem plenament immersos en una tendència educativa que no és nova, però que està plena de novetat: la innovació.

    S’estan fent aportacions interessantíssimes a les virtuts, als límits i als perills d’una estratègia educativa que està significant canvis i il·lusions en moltes comunitats educatives.

    No és gens agosarat dir que des de la mirada de la inclusió dels nois i noies amb trastorns mentals en centres educatius ordinaris, és imprescindible que la innovació impregni d’una manera o altra l’estil educatiu del centre, per assegurar un retorn no traumàtic i alhora amb el màxim d’èxits. Amb tot, innovació no sempre és sinònim d’inclusió, a vegades és pretensió de selecció. Per això no val la pena innovar.

    Si entenem la innovació educativa com a solucions noves per a les realitats o dificultats de l’alumnat, perquè hi hagi aprenentatges significatius, que perdurin i que se sàpiguen aplicar en nous contextos, és evident que l’alumnat amb trastorns mentals aprendran més i millor en centres innovadors. Per contra, els centres rígids, centrats en continguts, amb estratègies que no s’adapten a les característiques de l’alumnat, compartimentats i inflexibles… generen rebuig a l’alumnat no estàndard.

    Els nois i noies amb trastorns mentals canvien amb el seu pas per tractaments al CSMIJ i als Hospitals de Dia d’Adolescents, però és molt difícil que se sentin inclosos en el seu centre educatiu, si aquest no fa canvis, també! La innovació, entesa com el gradient que va de les actituds innovadores al centre innovador, esdevé per a molts d’aquests joves sentir-se mirats i acollits des del vincle i l’afecte.

    Tanmateix, per a una màxima inclusió en centres innovadors, calen professionals de suport i d’acompanyament, que des de l’experiència del coneixement psicopatològic i educatiu especialitzat, han d’assegurar al professorat seguretats i confiances per innovar amb una mirada inclusiva.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Desigualtats innovació opinió salut mental tendències
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Quan els homes assumeixen les tasques de cures creix la natalitat
    Next Article
    Actualitat
    ‘El Diari de l’Educació’ rep una beca internacional per investigar sobre la cooperació sud-sud en educació
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.