Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La il·lusió del coneixement

    Jordi Badiellasetembre 26, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El curs ha començat i a les escoles i instituts ja hi som tots, alumnes, mestres i altres aus; també els nostres pensaments, que planen per les aules, passadissos i patis. Heus-ne aquí una vintena caçats al vol.

    1) Ensenyar és actuar amb simplicitat; no es pot ensenyar des de la complexitat. L’aprenentatge és complex, però ensenyar és tot el contrari.

    2) Algunes maneres d’aprendre: llegir a sota d’un arbre, mirar el pas dels núvols, practicar el dolce fare niente, parlar del temps amb el veí…

    3) Al cap i a la fi els ensenyaments del dia cauen en un pou profund i el veritablement important de tot plegat és saber pouar quan fa falta.

    4) Els mestres diuen que el 60% del rendiment escolar es deu a la família, i les famílies diuen que el 60% es deu als mestres. I si ens posem d’acord?

    5) Em pregunto què s’inventaran quan les competències bàsiques deixin de ser obligatòries, les competències bàsiques postobligatòries? Agafa’t!

    6) Una de les coses més difícils d’aprendre és que la vida no és justa. Per això és tan important no ensenyar-ho.

    7) Estic segur que tard o d’hora, el primer dia de curs, la directora entrarà a l’aula i ens connectarà un xip que ens farà de mestre.

    8) Vaig llegir que el pitjor enemic del coneixement no és la ignorància, sinó la il•lusió del coneixement. I vaig pensar: entesos, senyor Hawking.

    9) Aconseguir d’aprendre no hauria d’estar renyit amb ser ensenyat, però els mestres haurien de passar de puntetes davant dels qui ho intenten.

    10)Ahir la mestra ens va dir que s’han acabat les classes de pupitres en filera i de discursos interminables i al cap de tres quarts de xerrameca encara s’explicava.

    11) Avui les classes estan tan ben programades que abans de demanar-nos que fem una feina ja ens fan sentir culpables de no fer-la a temps. Uf!

    12) Si aprenem un 10% del que llegim, un 20% del que sentim, un 30% del que veiem i un 90% del que diem i fem, no sé per què anem a escola.

    13) Sovint tinc la impressió que les coses que faig a l’escola no tenen res a veure amb les coses que hauré de fer quan ja no hi sigui.

    14) M’han dit que sóc un alumne del segle XXI, que aprèn amb uns mestres del segle XX que utilitzen metodologies del segle XIX. Per tant, un respecte.

    15) Havia de fer una redacció i vaig pensar que la mà no sap allò que la ment escriu. Em va semblar que era un bon tema, fins que la mestra em va dir que fes bona lletra.

    16) Memòria? Sort que oblidar les lliçons és la millor manera d’aprendre-les perquè repassar un concepte és reaprendre’l amb molta més eficàcia.

    17) Qui sap quan arribarà el dia que no caldrà anar a l’escola perquè ja ens hauran programat per ser persones preparades sense intermediaris.

    18) Aprendre a respectar els companys pot ser un camí difícil, però ple de recompenses. Quan sigui gran qualsevol d’ells podria donar-me feina.

    19) El millor secret dels infants no consisteix en anar a l’escola, sinó en saber per què s’hi va.

    20) I si l’educació consistís, simplement, a donar dignitat a les persones? Daixò, i l’escola inclusiva, quan?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘Detroit’: disturbis quan els drets civils no estaven consolidats
    Next Article
    Actualitat
    L’escola: espai de llibertat i acolliment
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}