Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Reunions d’inici de curs: empatia, confiança, participació

    Neus Giménez Turabril 27, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Cada inici de curs escolar, les famílies i els docents tenim un punt de trobada comú: les reunions d’inici de curs. Unes reunions que poden ser protocol·làries, insulses, avorrides… O no. I és que tots plegats som conscients que una bona relació de la família amb l’escola serà vital per aconseguir l’èxit educatiu de les nostres filles i fills. I aquesta primera reunió és clau per encarar el curs amb èxit.

    Si tots plegats convenim que és molt important que des del primer dia família i escola treballem plegats, aquestes reunions no han de servir –només– per aclarir tots aquells dubtes que tinguem, sinó que han de ser el punt d’inici de la relació amb les famílies i els docents. I, perquè això sigui possible, hi ha tres paraules importants i bàsiques a l’hora d’entomar aquesta relació: empatia, confiança i participació. Si empatitzem amb les famílies i aquestes amb l’equip docent, això ens portarà a generar un clima de confiança i participació. Perquè la relació famílies-escola ha de ser de plena confiança, les famílies s’han de sentir acollides per part del centre, ja que són –som– un peça fonamental en el dia a dia a l’escola.

    És clau cercar nous formats de fer les reunions i noves maneres de fer viure aquesta experiència tant als docents com a les famílies, generant un punt de trobada que vagi més enllà de la transmissió d’informació

    Perquè aquesta reunió sigui un èxit, cal plantejar-se fugir dels estereotips de reunions tradicionals, on el professor se situa darrere la seva taula i les famílies assegudes als pupitres dels seus fills, on la sensació que es dóna és la de marcar una línia entre els docents i les famílies. S’ha de poder mantenir una reunió al mateix nivell, d’igual a igual, on a més de facilitar tota la informació necessària per al dia a dia, el professorat ofereixi a les mares i pares l’oportunitat de participar d’allò que afecta el centre en el dia a dia. És a dir, l’oportunitat de poder participar en l’educació dels seus fills.

    És clau cercar nous formats de fer les reunions i, per tant, noves maneres de fer viure aquesta experiència tant als docents com a les famílies, generant un punt de trobada que vagi més enllà de la mera i insulsa transmissió d’informació. El claustre de mestres pot preparar aquestes reunions conjuntament amb l’AMPA per buscar la participació i fer que les famílies sentint seu el projecte d’escola. Per exemple, implicant els alumnes directament en aquesta relació, on ells també se sentin integrats.

    Si aconseguim aquesta fita, inevitablement això es reflectirà en el dia a dia els nostres fills, tant a casa com a l’escola, fet que tindrà una gran rellevància a l’hora de com viuen els alumnes aquesta relació, directament lligada a l’èxit educatiu. Tots treballem amb el mateix objectiu, formar i educar als nostres infants i joves en tots els seus vessants. Establir una relació família-escola basada en la confiança i la participació és primordial per aconseguir-ho.

    Si el fet d’aprendre a treballar en equip és un dels objectius pedagògics a assolir durant l’etapa escolar, aprenguem a treballar també en equip professorat i famílies.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    DytectiveU: un videojoc com a eina de suport al tractament de la dislèxia
    Next Article
    Actualitat
    Reunions d’inici de curs: empatia, confiança, participació
    Neus Giménez Tur

    Related Posts

    L’emergència educativa: protegir el dret a l’educació en contextos de crisi

    juny 11, 2020

    Reorientar les finalitats educatives per a afrontar la tempesta

    maig 29, 2020

    10 anys de la repressió policial al ‘No a Bolonya’: veus d’uns mesos que no només van canviar les universitats

    març 18, 2019
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}