Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Ser TEEI

    Pilar Pascualdesembre 8, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Les TEEI (tècnic especialista d’educació Infantil) veníem de llars d’infants públiques i privades i vam entrar amb molta il·lusió, ganes d’aprendre i ajudar en el que calgués. Sense adonar-nos, amb el pas del temps vam anar creixent en coneixements i edat. Vam formar famílies, vam criar els nostres fills juntament amb els vostres fills, ens va canviar la vida i ens vam adaptar a les escoles públiques. Cada escola és un món, cada equip directiu també i cadascuna fa el que pot, ja que l’administració encara no ha donat,  a aquestes alçades, unes funcions clares de les TEEI.

    Cada equip directiu interpreta i acorda un horari, unes accions… i bé, fem el que podem.

    Acompanyem  en el procés d’autonomia dels infants, consolem les entrades difícils on se’ns encongeix una mica el cor a tots, donem suport a alguns nens que necessiten especial atenció, participem de la vida d’aula com una mestra més amb la programació, observació i avaluació dels infants, participem també, dins de les nostres possibilitats, en els nivells, cicles, claustres, cursos, reunions, entrevistes, manualitats, informàtica… així com en l’òrgan principal de les escoles, que és el Consell Escolar.

    Sí, alguns diran que estem per canviar “pipis i caques”, els mateixos que diuen que a infantil només juguen amb plastilina. Sí, també afegim això a la resta de tasques importants que fem. I per què? Doncs perquè els nostres infants tenen l’edat per començar l’escola, però necessiten acompanyament per gestionar hàbits tan importants per al seu desenvolupament com mocar-se o fer pipí. I tant!

    Sense oblidar-nos que molts encara tenen dos anys quan comencen a l’escola dels grans.

    Fins ara –espero no pecar de supèrbia–, crec que, en general, estem ben reconegudes pels equips de mestres, ja que som un pilar important en l’acompanyament dels infants nouvinguts i les seves famílies. I sovint també com acompanyament de les mestres noves. Som moltes les escoles públiques que cada curs ens trobem amb pràcticament mitja plantilla nova de mestres al claustre.

    Les escoles públiques entomem les ampliacions de ràtios, o si ens toca un bolet, la matrícula viva, els infants amb necessitats educatives especials i amb al·lèrgies… Som escola inclusiva sense els recursos necessaris, els vetlladors que caldria. Sí, és una professió vocacional, però estem ofegats resolent tots els problemes que ens desborden cada dia.

    A les escoles, a P3, tenim unes personetes meravelloses, que tenen dret al millor dels futurs. El dia a dia, però, es fa molt intens i sovint ens sentim impotents per acompanyar-los com necessitarien.

    Sí, ser TEEI, és de vegades ser l’últim mico de l’escola, a qui li toca fer de tot i de vegades pot ser també la petita peça clau per salvar una situació complicada.

    Últimament se’ns demana més, tot per baixar ràtios a les aules o atendre als nens amb dictamen. Cosa que passa gràcies al decret d’inclusió, que seria genial si es dotessin les escoles amb els recursos necessaris. Però no, ja tenim la super TEEI!

    Qui ens anava a dir, que després de tots aquests anys, ens caldria fer-nos sentir per dir a l’administració que no! No senyors! Volem seguir treballant, no volem anar al carrer si no aprovem l’oposició.

    Encara no han sortit les dades de la convocatòria d’oposicions a TEEI, però sabem que s’ofereixen menys  places que llocs hi ha de TEEI. Això em direu que ja els hi passa als que volen optar a altres places de funcionariat, amb la diferència que ja portem, les que més, quinze anys al mateix lloc i podem anar al carrer si no aprovem les opos.

    Fa dies que li dono voltes, no sé, si pogués demanar un desig, seria que com a excepcionalitat que som, tenint en compte els anys treballats, se’ns consolidés la plaça amb una avaluació justa, no amb unes proves memorístiques que no valoren l’experiència i el saber fer. Volem seguir amb vosaltres, a les nostres escoles!

    De vegades escoltades, d’altres ignorades, en ocasions discriminades o infravalorades,  però sempre necessàries a les aules de P3.

    Soles? No estem soles, som moltes i sempre estem a prop. A cada escola n’hi ha una. Si us la trobeu, cuideu-la, malauradament poden ser espècies en extinció. De ser així, tots en sortirem perdent: TEEI, infants, mestres… Perquè sense la TEEI la qualitat de l’escola pública surt perdent.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    “Convertim tots els alumnes en artistes”
    Next Article
    Actualitat
    Sexist Not Sorry
    Pilar Pascual

    Related Posts

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}