Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Mireia Orgilés: «Els centres escolars són el lloc idoni perquè els nens i els adolescents rebin formació en gestió emocional»

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

    Martí Teixidó

    La crisi de la professió docent

    Pedro González de Molina Soler

    Xus Martín: “En l’aprenentatge servei tothom suma”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » ‘Una razón brillante’

    Opinió
    ‘Una razón brillante’

    Jaume Celaabril 13, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Anem a pams. Protagonistes principals: una noia d’ascendència argelina que vol ser advocada. Viu a l’extraradi de París. Té amics que són com ella, francesos però de segona o tercera generació. Segon protagonista: un professor universitari, xenòfob, políticament incorrecte, provocatiu, classista… I tenim el xoc frontal que ja descobrim a la primera seqüència.

    El professor es passa tres pobles, com diu ara el jovent, i com que ja té fama de ser molt desagradable el renyen des de la mateixa institució universitària i li proposen,  si no vol tenir problemes molt seriosos a la seva càtedra, que aconsegueixi guanyar-se la confiança de la noia i faci que guanyi el primer premi en un concurs d’eloqüència i oratòria que organitzen les universitats.

    El mite de Pigmalió, mite ben conegut i recurrent en obres ben diverses. Transformem els usos de la llengua i transformarem la persona, com a My fair lady. El  missatge de la pel·lícula és una pregunta: que és més important, defensar la veritat o tenir un bon discurs per convèncer l’oponent? I Schopenhauer al fons de la història.

    I ja se sap, el professor anirà establint vincles amb la noia, anirà educant segons quines actituds mentre la noia va avançant en les seves classes d’oratòria i va educant l’educador. I al final un descobriment que farà que la confiança de la noia en el seu mentor faci aigües. Però és una pel·lícula i ja se sap allò de la necessitat del final feliç.

    I un epíleg: la noia ja és advocada i visita un client dels suburbis de París. Val la pena veure en què s’ha convertit aquesta estudiant tan brillant.

    Us recomano que l’aneu a veure, però és d’aquelles pel·lícules que són polèmiques, que vehiculen un missatge  molt ambigu, ple d’arestes i d’algunes trampes i la conversa al voltant d’un cafè o d’una til·la pot anar molt bé per anar-hi entrant. O per sortir-hi del tot.

    Dirigida per Yvan Attal té dos protagonistes que es defensen molt bé: Daniel Auteuil i Camélia Jordana.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Una escola feminista a imatge del país que ve
    Next Article
    Entrevista
    “És impossible apoderar un infant si no es treballa també amb la família”
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    Cabòries d’un substitut inestable

    juny 23, 2025

    Opinió
    Ni estigmes ni silencis: defensar l’Institut Escola La Mina és defensar l’educació pública

    juny 23, 2025

    Opinió
    Dormir bé, créixer millor: una crida urgent per a la salut dels nostres infants i adolescents

    juny 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}