Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Xatac5: aprenentatge entre iguals a la xarxa

    Jordi Jubanyoctubre 25, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Xatac5
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Seguint una idea que fa temps funciona a l’àmbit anglosaxó, un grup de docents de diferents etapes es troben cada setmana a la xarxa per conversar sobre la relació de l’educació i les TIC. Ho fan al Twitter amb l’etiqueta #Xatac5 els dimecres de les 20 a les 21 hores. Va ser la primera iniciativa a l’àmbit espanyol en fer-ho a Internet de forma totalment voluntària i sense l’impuls d’una institució. Va néixer el 3 de novembre de 2014 amb l’objectiu d’oferir un fòrum de debat, compartir d’experiències i empoderar als docents.

    El nucli original de docents està format per Àngels Soriano i Olga Bonet, docents de llengua i literatura, Elena Ojando, professora de la Universitat Ramon Llull i Neus Lorenzo, inspectora d’Educació. Des de fa dos anys cada setmana parlen d’un tema prèviament acordat dins del grup de treball, sempre amb la premissa de crear debat a l’audiència. Cada vegada són més els docents que hi participen activament, i com alguns comenten, observen “des de les barreres” les aportacions que s’hi realitzen.

    El seu número de seguidors ja passa els 1600  amb perfils de tots els nivells educatius, fins i tot, estudiants de totes les especialitats del grau d’Educació. Aquesta diversitat de mirades, experiències i àmbits fa que la interacció sigui molt enriquidora. També han realitzat dues desvirtualitzacions o Trobades Educatives presencials, una a Girona 2015, i la darrera a Barcelona aquest 2016. Com a novetat aquest curs han dissenyat un calendari de temes actuals amb aportacions de moderadors convidats. La idea és ben senzilla, oferir la dinàmica de treball als propis protagonistes que participen sovint, així com a experts vinculats al món educatiu.

    He tingut l’honor de ser-ne un moderador convidat i ha estat una experiència molt interessant. Les aportacions flueixen a les pantalles com si fossin intervencions a la classe presencial, però en un torrent que queda registrat de dades, dubtes, idees, opinions i experiències. Es genera un escenari d’aprenentatge significatiu entre iguals on establir un debat creatiu, emocional, innovador, diacrònic i sincrònic amb les tres CO: confiança, col·laboració i compromís.

    Tots els debats realitzats están enregistrats al perfil de Storify on podem consultar-los. Configura un bon exemple de com les xarxes socials serveixen per a aprendre entre iguals de forma no formal i, en el cas del xatac5, també per al desenvolupament professional. A quines xarxes pertanys? Atreveix-te a visualitzar i a dissenyar les teves connexions. Passa a saludar el dimecres que vulguis i aporta el teu punt de vista sobre l’educació i les TIC. Participa al #Xatac5.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió TIC Twitter xarxes socials Xatac5
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    L’assetjament escolar és només un problema de l’escola?
    Next Article
    Opinió
    L’abandonament escolar prematur: la necessitat d’una política educativa en clau d’equitat
    Jordi Jubany

    Related Posts

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}