Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Pràctiques educatives, innovació, formació, equitat i model seran els eixos del Congrés d’Educació Pública

    Redacciómaig 27, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Un moment de la trobada | Fotos: Congrés Educació Pública

    En aquesta ocasió, segons informen els organitzadors, la reunió va tenir lloc a l’Institut Escola Costa i Llobera (amb esmorzar inclós, gentilesa d’una pastisseria del barri, el Forn Roura), i va servir per decidir tres qüestions considerades essencials: els eixos sobre els quals girarà el Congrés, quins seran els mecanismes de debat i un pressupost i el seu finançament.

    En aquests moments hi ha 164 centres públics organitzadors del Congrés, dels quals 21 són escoles bressol, 121 escoles d’infantil i primària, 6 zones escolars rurals (ZER), 9 instituts, 5 instituts escola, una escola d’educació especial i una escola d’adults. A banda, el Congrés compta amb l’adhesió de 22 entitats i 50 persones individualment. Continua el període obert per sumar-se a la convocatòria, que durarà fins a la presentació pública del Congrés, que es farà a l’octubre. Per participar com a organitzador es demana als centres que aportin una quota de 50 euros.

    Pel que fa als temes a debatre, els assistents a la reunió de dissabte van poder proposar, triar i desenvolupar els que consideraven prioritaris. Com va dir una mestra assistent, “tots som experts i som les escoles les que hem de fer sentir la nostra veu definint les prioritats que volem discutir”. El resultat és que els cinc eixos de debat seran aquests:

    • Currículum, organització, avaluació i pràctiques educatives
    • Innovació, transformació, emancipació. Xarxes
    • Formació inicial i permanent
    • Inclusió i equitat
    • Model d’Educació Pública

    Cadascun d’aquests temes genèrics es va perfilar amb continguts més concrets (subtemes) que, un cop estiguin redactats, es faran públics a la pàgina web del Congrés d’Educació Pública. Hi va haver altres propostes que van ser desestimades com a eixos temàtics, la qual cosa no vol dir que no acabin formant part d’algun dels subtemes, ja que tot està molt interrelacionat. Entre aquests, administració i serveis educatius; etapes educatives i transicions; funció publica i autonomia de centres; democràcia i participació. Els organitzadors entenen que no es pot abastar tot el debat al voltant de l’educació pública, i que en tot cas sempre queda oberta la porta a altres congressos un cop finalitzi aquest.

    Debat descentralitzat i participatiu

    La segona qüestió en l’ordre del dia de la reunió de dissabte va ser la definició del mateix mecanisme de debat. Per concretar-ho, els assistents es van reunir per territoris i van establir un calendari a partir del mes d’octubre, quan els centres educatius que convoquen s’organitzaran de forma descentralitzada per poder debatre, d’octubre a març, els cinc temes proposats. La previsió és que abans d’acabar el curs es faci públic el calendari i els centres educatius que acolliran els debats.

    Només dissabte ja es van decidir al voltant de mig centenar d’actes que es faran a tot Catalunya al voltant del Congrés. Ja hi ha 10 persones designades que fan de coordinadors i seixanta centres que faran de dinamitzadors en els mateixos territoris. La idea és que cada territori celebri debats al voltant de cadascun dels eixos temàtics, amb la participació d’altres agents i entitats del territori, i que també des del grup impulsor s’organitzi un acte descentralitzat de cadascun dels 5 temes.

    Sense dependències ni  interferències

    La tercera qüestió sotmesa a debat va ser el pressupost i les línies de finançament. Els organitzadors calculen un pressupost d’uns 10.000 euros, que han de servir fonamentalment per cobrir les despeses de comunicació i impressió, enregistrament i elaboració dels documents de conclusions. Els assistents van decidir que no s’havia de dependre econòmicament de ningú i que les activitats s’haurien d’autofinançar, i que en tot cas s’acceptaria el suport indirecte de les administracions que ja han expressat el seu suport al Congrés, que són el Departament d’Educació i la Diputació de Barcelona.

    Membres del grup impulsor amb el conseller, el secretari general i el director general

    De fet, un dia abans d’aquesta trobada, alguns dels membres del Grup Impulsor del Congrés van tenir una reunió amb el conseller d’Educació, Josep Bargalló, el secretari general de Polítiques Educatives, Carles Martínez, i el director general de Professorat i Centres Públics, Ignasi Garcia Plata. Segons expliquen a través del web del Congrés, “el Departament veu amb bons ulls la seva organització i que sobretot sigui organitzat pels mateixos centres educatius públics, sense cap interferència de ningú. I es compromet a escoltar totes les conclusions i propostes que els hi vulguem fer arribar”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Primer Congrés de l'Educació Pública
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Eduard Punset i l’educació de les emocions (in memoriam)
    Next Article
    Actualitat
    La gamificació com a metodologia d’aprenentatge i com a eina per motivar l’alumnat
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Reportatge
    Vull Català, aprendre i ensenyar català a través de la ràdio

    maig 13, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}