Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Podem fer servir la IA com a cercador? Desinformació i eines per fer una bona cerca

    Paula Miguel (Verificat)

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    Magisteri, ascensor social en crisi

    Josep Callís i Franco

    La Metamorfosi Educativa. Un canvi paradigmàtic cap a la transformació del sistema educatiu

    Francesc Imbernon
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Adolescència

    Jaume Celamarç 24, 20252 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests dies es comenta l’èxit de la sèrie “Adolescència” de Netflix, un èxit molt merescut. Quatre capítols d’una hora de durada filmats en un pla seqüència que dóna una sensació de veritat sobre tot el que explica.

    En el primer capítol, la policia irromp en una casa on hi trobem una família obrera formada pel pare, la mare, una filla i un fill adolescent, de 13 anys. Després d’un escorcoll, detenen el noi acusat de matar una companya d’institut.

    En el segon capítol, veiem les repercussions que té al centre educatiu amb els interrogatoris als amics i amigues de la víctima i del possible culpable. Un gran trasbals que es condueix amb molta mà esquerra perquè les lleis consideren que el presumpte culpable és menor i, per tant, una víctima també.

    Una història molt dura, que ens commou, ens trasbalsa, ens sacseja i ens omple d’interrogants. Què sabem dels nostres fills i filles? Què sabem dels nostres i de les nostres alumnes?

    El tercer capítol, per mi el millor de la sèrie, és la conversa entre el noi i la terapeuta que ha de redactar un informe. Un duel dialèctic i un duel interpretatiu que mostra com són d’importants les paraules i els gestos en una conversa cara a cara.

    El quart i últim capítol mostra les repercussions dins la família del noi -la de la noia no té protagonisme a la història- com el dolor s’ha anat instal·lant al bell mig d’aquella comunitat que era raonablement feliç i que dificulta saber com han de continuar vivint.

    Una gran sèrie pel tema que tracta i per com el tracta, per la tria formal que ha fet el director, amb unes interpretacions que mereixen tota mena d’elogis. Una història molt dura, que ens commou, ens trasbalsa, ens sacseja i ens omple d’interrogants. Què sabem dels nostres fills i filles? Què sabem dels nostres i de les nostres alumnes? Què sabem els uns dels altres quan al bell mig de les nostres vides tenim unes pantalles que ens mostren un món que molt sovint desconeixem i en aboca a l’abisme. Què passa a l’habitació del costat?

    Jo no dubtaria a passar aquesta sèrie a sessions de formació per animar un debat absolutament dolorós, però absolutament necessari.   

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    adolescència Netflix opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Jornades de portes obertes, la baralla per sobreviure
    Next Article
    Opinió
    El joc a l’etapa del 0-3: un pilar fonamental en el desenvolupament infantil
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    El lleure d’estiu, un dret de primera pendent

    maig 9, 2025

    Opinió
    L’Anella Verda: pedalar cap a un futur sostenible

    maig 7, 2025

    Opinió
    L’art de celebrar amb art

    maig 7, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.