Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Així és el web de la LOMCE on es penjaran els resultats de les proves externes

    Redacciójuny 1, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La web de la LOMCE
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La LOMCE ja té el seu propi web, presentat oficialment aquest dilluns pel Ministeri d’Educació. S’hi poden consultar detalls de la llei, dels currículums, de la Formació Professional i, ben aviat, també els resultats dels centres educatius en les proves externes que impulsa l’Administració dirigida per José Ignacio Wert. Queda ben clar aquest objectiu en l’apartat d’Avaluacions: “Les administracions educatives publicaran els resultats obtinguts pels centres docents, considerats en relació amb els factors socioeconòmics i socioculturals del context en què radiquin”, exposa el text, que especifica que es farà d’acord amb la llei.

    La informació pública sobre els resultats dels centres és un dels elements de la llei que més oposició ha suscitat per part de tota la comunitat educativa, contrariada amb la idea que aquests resultats acabin servint per elaborar classificacions i rànquings d’escoles i instituts. Al web s’especifica que els resultats de les proves, a més de servir com a diagnòstic del nivell de l’alumnat, “proporcionar als pares i mares, als centres i a les administracions educatives una valuosa informació de cara a futures decisions“.

    Els seus impulsors asseguren que la publicació del web és una mesura de “transparència” cap a tots els ciutadans que vulguin conèixer els detalls de la reforma educativa, i cap als docents i administracions que necessitin informació sobre el seu desplegament. José Ignacio Sánchez, director general d’avaluació i cooperació territorial, argumenta en un vídeo que les avaluacions permeten “estandaritzar els aprenentatges”, fet que, segons defensa, “suposa una transparència enorme per al professorat, les famílies i el sistema educatiu, perquè estableix què ha d’aprendre l’alumne, com ho ha de demostrar i en quins procediments i contextos”. I incideix en la idea que aquesta informació, sobre el nivell de l’alumnat, “dóna transparència perquè les famílies coneguin els resultats i obliga els centres a rendir comptes, és a dir, a veure si els recursos humans i materials que inverteixen estan donant el seu fruit, que en aquest cas és la millora de l’aprenentatge dels alumnes que té a càrrec”.

    Imatge explicativa sobre l'avaluació d'ESO.
    Imatge explicativa sobre l’avaluació d’ESO.

    Cal recordar que el Ministeri d’Educació, d’acord amb la LOMCE, impulsa quatre proves externes al llarg de l’etapa escolar obligatòria. Al final de Tercer i Sisè de Primària, aquestes proves les elaboren les Comunitats Autònomes -sota uns criteris i orientacions fixats per l’equip de Wert- i no tenen conseqüències acadèmiques. Al final de l’ESO i Batxillerat, les proves les dissenya íntegrament el ministeri, i es poden considerar revàlides, perquè els alumnes estan obligats a superar-les si volen obtenir el títol.

    La implementació d’aquestes avaluacions és progressiva en els propers cursos, però en l’actual curs ja se n’ha realitzat una, la de Tercer de Primària. En algunes comunitats autònomes, com Andalusia i Astúries, les administracions s’han negat a fer-les. A Catalunya la situació ha estat si més no particular. La Generalitat ha desplaçat a Tercer, per complir administrativament amb la llei, la prova que fins ara feia a Quart de Primària, però ha mantingut, segons reitera la consellera, els seus propis criteris pedagògics a l’hora d’elaborar-la. Una explicació que no ha estat suficient per a moltes famílies -més de 800- que han capitanejat una onada d’insubmissió per evitar que els seus fills se sotmetin a unes avaluacions que consideren que formen part de la LOMCE.

    https://youtu.be/MuUJaxcqGHA

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Lomce
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Criar fills sense parella, una cursa d’obstacles amb poques ajudes públiques
    Next Article
    Actualitat
    Els nous objectius mundials de l’educació fixen la mirada en la qualitat i l’equitat
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}