Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Feu-los llegir… Com?

    Josep Maria Turuguet Salgado
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Barcelona vol crear ‘escoles de noves oportunitats’ per joves que no obtenen l’ESO

    Redacciófebrer 13, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Curs de formació professional
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Barcelona pretén implantar un nou model de formació per als joves que no obtinguin el títol de l’ESO. El consistori d’Ada Colau ha plantejat treballar amb entitats socials i l’Administració educativa i laboral les que anomenaran Escoles de Noves Oportunitats. L’objectiu, segons cita l’Ajuntament de Barcelona, és aconseguir que, més enllà de la instrucció en l’ofici, els joves tinguin “una atenció i una formació més global, amb acompanyament emocional”.

    Les Escoles de Noves Oportunitats pretenen “facilitar” una educació per als joves que han abandonat prematurament els seus estudis obligatoris i que es troben en situació de vulnerabilitat social i personal, sense oportunitats acadèmiques ni professionals. Aquesta proposta s’emmarca en una de les línies estratègiques de la Mesura de Govern aprovada el maig de 2016 per aconseguir que l’educació sigui un dret per a tothom.

    En una primera fase de la implantació d’aquestes escoles, el consistori ha creat una taula de treball amb les entitats que gestionen els centres de formació per debatre com es pot implantar el model, un instrument “clau per avançar en l’equitat educativa i la millora de les oportunitats dels joves”, destaquen fonts municipals. Segons l’Ajuntament, el consens entre totes les persones participants és “clar en molts aspectes”, especialment en aquells que fan referència al fet que la persona ha de ser “el centre de l’acció” i que s’ha de situar en itineraris llargs on es pugui formar i treballar no només en competències professionalitzadores sinó també personals i emocionals.

    Els programes de noves oportunitats són un recurs socioeducatiu que s’empara en les iniciatives nascudes fa dues dècades a França per generar igualtat d’oportunitats i oferir als joves opcions de futur. A Catalunya hi ha experiències amb la mateixa filosofia, com és el cas d’El Llindar de Cornellà, que en el seu cas s’autodenomina escola de segona oportunitat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El moment educatiu i la síndrome de Disneyland
    Next Article
    Entrevista
    Jordi Collet: “Sense les famílies i la comunitat no es pot fer una bona escola”
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.