Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Birret, orla i graduació, realment cal al 0-3?

    Mar Pérezjuny 13, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    A l’escoleta a on treballava fa uns anys, la festa de fi de curs pels infants de 2-3 anys era un acte que requeria d’una preparació i una organització prèvia que havia de començar mesos enrere, ja que calia la contractació d’un grup musical, el lloguer de taules i cadires, i fins i tot d’un escenari. A banda hi havia el disseny de la samarreta, que era diferent cada any, demanar-les, tramitar els pagaments per part de les famílies i un llarg etc.

    El dia de la festa l’escola es convertia en un entrar i sortir de pares i mares que preparaven el berenar més propi d’un casament que d’una escola i que s’afanyaven per poder col·locar les banderoles, les pancartes i els globus amb l’objectiu de tenir una decoració ben maca.

    A la tarda, quan terminava la jornada escolar, començava la festa. Les famílies esperaven al pati mentre nens i nenes sortien fent un tren buscant amb la mirada a la mare o al pare. Alguns infants no podien esperar-se i se sortien de la filera per córrer en busca dels seus braços i un cop començava el festival, escoltaven tocar al cantant una estona molt més llarga del que realment podien estar-se sense moure’s.

    Aquell model de festa agradava molt a les famílies, i nosaltres, les mestres, ens hi deixaven arrossegar amb l’excusa del “sempre ho hem fet d’aquesta manera”, malgrat que ens suposava dies de feina invertint un temps que no teníem, un temps que necessitàvem perquè a l’escola bressol mai hem anat sobrades de mans.

    Aquell model de festa agradava molt a les famílies, i les mestres ens hi deixaven arrossegar amb l’excusa del “sempre ho hem fet així”, malgrat que ens suposava invertir un temps que no teníem

    Cal que com a professionals de 0-3 reflexionem sobre aquest tipus de festes de comiat amb infants que estan acostumats a viure una escola amb calma. Hem de ser capaces de pensar-hi si algunes coses de les que de vegades fem en aquesta mena de festes son coherents amb una mirada respectuosa envers la petita infància.

    Cal replantejar-nos si toca posar birrets a unes criatures a les que sovint no els hi agrada posar-se coses al cap, si val la pena obligar-les a estar assegudes per poder fer una bona foto o per donar una orla que en teoria fem perquè es els hi quedarà de record.

    Tot plegat podria ser més senzill… Potser simplement cal una trobada amb les famílies com ho faríem amb la nostra pròpia, amb la calma, l’estima i el respecte amb els que obrim cada dia la porta de l’escola i sense tota la resta de coses que envolta a una celebració que al 0-3 els queda lluny, molt lluny.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Alumnes amb discapacitat intel·lectual i títol de l’ESO, encara una loteria?
    Next Article
    Actualitat
    El soroll del trànsit a les escoles empitjora l’atenció i la memòria dels infants
    Mar Pérez

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}