Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Cent docents de tot l’Estat es preparen per ser i per fer ‘líders educatius’

    Víctor Saurajuliol 9, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Sessió preparatòria entre experts de l'IOE i els 'facilitadors'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Entre avui i divendres un centenar de docents arribats de tot l’Estat (dos per centre educatiu, i tots dos membres de l’equip directiu) faran una formació presencial amb experts de l’Institute of Education (University College de Londres), en el que serà l’arrencada del programa Lideratge per l’Aprenentatge. Dels 233 centres que van presentar-se a la convocatòria, aproximadament un terç eren catalans, i la resta de diverses comunitats autònomes, mentre que també aproximadament el 65% eren centres públics i el restant 35% privats concertats. Els 50 escollits, segons explica la pedagoga Núria Vives, responsable del programa, mantenen grosso modo aquestes proporcions.

    “Els equips directius han hagut d’explicar en la seva proposta quin aspecte del centre volen millorar des de les competències de lideratge, i quins obstacles es troben, i a partir d’aquí cadascun dels centres desenvoluparà el seu projecte per aconseguir els seus objectius”, explica Vives, que posa com a exemple que “alguns centres volen que l’equip docent treballi de forma més col·laborativa i interdisciplinar, altres es focalitzen en involucrar més tota la comunitat educativa i en especial la família, o altres en la forma d’implementar una nova metodologia, com el treball per projectes o l’aprenentatge cooperatiu, però per tots l’objectiu final és millorar l’aprenentatge dels alumnes”.

    La trobada que avui comença, al CosmoCaixa, serà la primera presencial d’un total de tres, i forma part del que s’anomena Fase 1. Aquesta fase, que imparteixen els experts de l’IOE en companyia amb 16 facilitadors que ja han estat seleccionats i formats a Londres fa mesos, passa, entre altres aspectes, per crear una visió i unes creences compartides, planificar estratègicament i reflexiva o desenvolupar un lideratge intel·ligent emocionalment. La segona fase tindrà també tres dies de formació presencial (a finals de gener de 2020 i no necessàriament a Barcelona), i entre altres coses es parlarà d’innovació curricular, de gestió de les relacions o d’afrontar la resistència al canvi i millora. La tercera fase serà d’aquí a un any, el juliol de 2020, i estarà sobretot centrada en l’avaluació de l’impacte dels projectes de canvi i millora, i el manteniment d’una cultura per la millora als centres educatius.

    Segons explicava fa uns mesos a aquest diari Anna Jolonch, directora científica del programa, el que es busca “no són lideratges verticals, sinó l’empoderament dels equips; busquem catalitzadors del canvi perquè sorgeixin altres lideratges”. Això passa, entre altres coses, per més cooperació al si del claustre: “Aquell treball cooperatiu que demanem als nanos l’hem de passar a fer els docents”.

    Entre cadascuna d’aquestes formacions presencials hi haurà també trobades entre els grups d’aprenentatge que es crearan entre els centres més pròxims geogràficament, i que es faran juntament amb el seu facilitador, i al llarg de tot el curs també hi haurà un acompanyament més quotidià per part de l’equip d’Educaixa. “Els grups d’aprenentatge són un aspecte fonamental perquè el que es vol aconseguir és que els centres educatius aprenguin i s’ajudin entre ells”, afegeix Vives. A partir del resultat d’aquesta primera experiència del programa, la idea és seguir estenent-lo a més centres durant els següents cursos.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    educaixa lideratge lideratge pedagògic
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    “Aproximadament, a cada aula de secundària hi ha un cas d’anorèxia”
    Next Article
    Opinió
    Demagògia a temps complet
    Víctor Saura
    • X (Twitter)

    Periodista i professor de secundària. Exdirector del Diari de l'Educació i secretari de la Fundació Periodisme Plural. Autor de 'Aquest confús i desigual món explicat als joves' (Octaedro)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}