Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Dincat i Blanquerna analitzen com millorar la competència social dels infants amb discapacitat

    Víctor Sauramaig 19, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Jornades de Dincat celebrades el 2017 | Foto: Dincat

    “Competència Social en la infància: un repte urgent”. Aquest és el títol triat pels organitzadors del 3r Congrés sobre famílies i discapacitat, que tindrà lloc a la facultat d’educació Blanquerna (URL) dijous 31 de maig i divendres 1 de juny. Si l’adquisició d’aquesta competència social (com relacionar-se amb l’entorn) és fonamental per a qualsevol infant, encara ho es més per aquells qui tenen algun tipus de discapacitat.

    “D’acord amb la recerca disponible, els infants amb trastorns del desenvolupament tenen un risc més elevat de mostrar dificultats significatives en la seva capacitat d’establir relacions amb els seus iguals i fer amistats, tant a l’escola com a la comunitat, cosa que posa en risc la seva acceptació i plena inclusió a la societat”, explica Climent Giné, professor emèrit de Blanquerna i investigador principal del Grup de Recerca “Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatius”.

    Per això, l’objectiu del congrés és conèixer i difondre les experiències dirigides a promoure la interacció entre iguals dels infants amb trastorns del desenvolupament en el context escolar i familiar, “a partir de pràctiques basades en evidències així com també a partir de la recerca que en els darrers anys hem dut a terme grups de recerca de la Universitat Ramon Llull, la Universidad  Autónoma de Madrid i la Universidad Católica de Valencia, amb la participació d’escoles i famílies”, afegeix Giné.

    El programa del Congrés aborda temes com la col·laboració entre els professionals i les famílies; treballar amb els pares per millorar el desenvolupament social–emocional dels infants; pràctiques d’inclusió eficaç i les intervencions en habilitats socials en el TEA, entre altres.

    El congrés compta amb ponents internacionals de reconegut prestigi, com els professors i investigadors en educació d’alumnes amb trastorns de desenvolupament com Michael J. Guralnick i Susan Sandall, de la Universitat de Washington (EUA), Susan Sheridan, de la Universitat de Wisconsin-Madison (EUA), i Eva Björck, de la Universitat de Jönköping (Suècia).

    El congrés s’adreça prioritàriament al professorat de l’etapa de preescolar dels centres ordinaris i de les llars d’infants; als professionals dels centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP); al professorat dels centres d’educació especial; als professionals dels serveis educatius i social; i a les famílies.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Es constitueix la Xarxa d’Escoles Bressol Municipals amb 395 centres de 325 municipis de la demarcació de Barcelona
    Next Article
    Actualitat
    Segregació escolar, la batalla que Josep Bargalló va deixar a mitges fa 14 anys
    Víctor Saura
    • X (Twitter)

    Periodista i professor de secundària. Exdirector del Diari de l'Educació i secretari de la Fundació Periodisme Plural. Autor de 'Aquest confús i desigual món explicat als joves' (Octaedro)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}