Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Congrés demana regular els deures escolars

    Redacciódesembre 14, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Quin ha de ser el paper de la goma de borrar? / CC by SA r. nial bradshaw Seguir
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Congrés dels Diputats vol que el Govern reguli els deures escolars. Amb els vots del PSOE, Unidos Podemos i Ciutadans, la Comissió d’Educació ha donat llum verda al projecte no de llei impulsat pels socialistes que insta a consensuar la finalitat dels deures, els temps recomanats, el tipus de tasques, el paper de les famílies i la coordinació dels docents de cara a una futura llei d’educació espanyola. Només el PP s’hi ha oposat, i el grup mixt s’ha abstingut.

    La primera idea d’aquesta proposició és crear una mesa de treball, on hi participi el Consell Escolar de l’Estat, per canalitzar les valoracions de professionals i afectats sobre una pràctica, els deures escolars, que ha revolucionat una part de la comunitat educativa, sobretot la federació de famílies CEAPA, instigadora de la vaga de deures que va tenir lloc el mes de novembre. Comunitats com Madrid, Cantàbria o Canàries ja han fet passos per regular aquesta activitat. A Catalunya, Ciutadans es va quedar sola defensant una iniciativa legislativa que demanava limitar els deures a dues hores a la setmana a Primària i cinc a Secundària.

    El text aprovat pel Congrés exigeix al Govern central que “reconegui el dret a disposar de forma efectiva del temps lliure del nen o la nena”, i que garanteixi que les tasques escolars “respecten” els temps i les necessitats dels alumnes. La diputada del PSOE, Luz Martínez, ha carregat contra l’excés de deures per considerar que augmenten les desigualtats entre els alumnes -ja sigui perquè no tots poden pagar classes particulars o perquè no disposen de l’ajuda de la família-, i ha criticat que tenen efectes “contraproduents” com el cansament o el rebuig entre els nens.

    Malgrat que el Ministre d’Educació, Íñigo Méndez de Vigo, s’ha mostrat obert a incorporar el debat sobre els deures a un eventual Pacte per l’Educació, aquest dimecres el seu partit, el PP, ha votat en contra de la proposició no de llei. Els populars consideren que el que cal fer en aquests casos és respectar “l’autonomia pedagògica i organitzativa” de les escoles i instituts.

    A Espanya els alumnes fan dediquen de mitjana 6,5 hores als deures, mentre que la recomanació de l’OCDE estaria sobre les 4 hores. L’últim organisme en alertar sobre aquesta sobrecàrrega de tasques ha estat l’OMS, que en un informe sobre la percepció de l’alumnat recollia com la meitat dels estudiants espanyols adolescents se senten pressionats pels deures.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Innovar, un procés íntim
    Next Article
    Opinió
    De la mirada utòpica a la distòpica?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}