Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    El conte de la lletera

    Jordi Badiellaabril 4, 20192 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    I fan comptes imaginaris: “Si tot va bé, farem la matrícula en aquesta escola, perquè estem segurs que s’adapta a tots els nens i nenes, no al contrari; una escola que amb els anys farà que tots plegats siguem més prescindibles perquè la nostra filla serà prou autònoma; una escola amb interaccions dignes de les necessitats i la imaginació dels seus alumnes. En aquesta escola, pronostiquen, la nostra filla creixerà amb altres nens i nenes sense excepcions”.

    I pensen: “Perquè les mestres d’aquesta escola tenen talent, de ben segur que aporten molt a l’escola, que entenen la professió com un laboratori i comparteixen experiències… O encara millor, que el seu laboratori és l’escola sencera, incloses les altres mestres”.

    “Perquè –segueixen pensant–, ja es veu que no són d’aquelles que podrien aportar molt, però només s’entenen amb altres mestres que també tenen talent i ignoren la resta o, d’aquelles que podrien aportar molt, però no s’entenen ni amb les mestres que també tenen talent. O, el que és pitjor, podrien aportar moltíssim, però les mena la supèrbia i això les fa taciturnes i resignades”.

    “Són bones mestres –conclouen– i l’escola és genial: deu tenir 15 alumnes per grup. Sense aules, amb espais per a la ciència, les humanitats, l’art. Amb molt de jardí i pocs espais tancats. Bé –admeten– i si no fos així, de ben segur que no és per culpa seva, i algun dia, a força de reivindicar-ho, ho aconseguiran”.

    “I ja es veu –continuen pensant–, que aposten pel treball interdisciplinari, l’ensenyament global i els objectius vertebradors d’aprenentatge servei. La prova és que de la sala d’actes en diuen àgora; del pati, jardí; de l’aula, espai; i de les alumnes com la nostra filla, alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu”.

    I, en aquest punt del conte, la directora mira la família als ulls i la gerra cau damunt la taula i es trenca. I la família es queda mirant amb ulls afligits com la seva fortuna se’n va en orris amb la gerra trencada i la llet escampada, que comença a empapar uns fulls on encara es pot llegir “Decret 150/2017 de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu”.

    Les il·lustracions, inspirades en Vermeer, són de la Victòria Estapé quan feia 2n d’ESO.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Vint-i-quatre anys exercint el dret de participació dels infants
    Next Article
    Actualitat
    La PAP d’Educació s’avança a la selectivitat i es realitzarà el 27 d’abril
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025

    Opinió
    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}