Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Parlament insta el Govern a desplegar el decret d’inclusió i complir amb el cofinançament del 0-3

    Redaccióoctubre 10, 20184 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Debat de Política General, ahir
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Debat de Política General, ahir | Foto: Parlament de Catalunya

    Entre les 47 resolucions aprovades aquest dimarts al Parlament de Catalunya, en el marc del Debat de Política General (en què els partits del Govern s’han quedat en minoria pel tema dels vots delegats), n’hi ha una que està directament relacionada amb el sistema educatiu. Aquesta resolució, resultat de la transacció de dues propostes similars presentades pel PSC i En Comú Podem, es va aprovar amb els vots favorables de la resta de partits de l’oposició i l’abstenció d’ERC i Junts per Catalunya.

    A la resolució s’insta el Govern a “iniciar immediatament el desplegament del Decret 150/2017, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, i incrementar la partida a tal efecte en els propers exercicis pressupostaris per garantir els recursos necessaris perquè l’alumnat, i particularment l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials (NEE) rebi una atenció de qualitat”. Aquesta atenció i acompanyament, continua la resolució, s’ha de garantir també en el temps no lectiu, com l’acollida o el menjador.

    Pel que fa al finançament de la xarxa pública de l’etapa 0-3, la resolució insta el Govern a “donar compliment” al que ja estableix la disposició addicional 49 dels pressupostos de 2017, “que estableix que el Govern ha de recuperar la seva coresponsabilitat en el finançament del servei públic de les escoles bressol municipals i garantir un finançament que cobreixi, com a mínim, un mòdul econòmic de 1.600 euros per plaça i any” amb el compromís d’augmentar-lo progressivament fins als 1.800 euros “acordats amb els ajuntaments”.

    A més, el Parlament insta el Govern a presentar, en un termini de tres mesos, “un calendari de restitució de les partides destinades al foment i al funcionament de les llars d’infants municipals no retornades als ajuntaments des de 2012, que no hagin estat substituïdes per les subvencions de les diputacions provincials, i actuar amb lleialtat institucional i transparència”. Aquest extrem està en sintonia amb diverses resolucions judicials que han donat la raó a les demandes interposades pels municipis contra la Generalitat, i segons les quals l’administració autonòmica no només ha de tornar a contribuir al seu finançament sinó que ha de tornar els diners que no ha posat durant aquests anys, a excepció dels que han pagat les diputacions.

    A banda, la resolució del Parlament també parla de fomentar la tarificació social per motius de renda (una mesura que estaria en sintonia amb la declaració d’intenció del Govern central d’universalitzar l’etapa 0-3) així com d’equilibrar l’oferta de places d’escola bressol al territori.

    Totes aquestes mesures més o menys ja formen part del full de ruta del Departament per aquest curs, segons les intencions expressades amb més o menys èmfasi pel conseller Bargalló en diverses intervencions, si bé la major part d’elles les ha supeditat a l’aprovació dels nous pressupostos de l’any que ve, una possibilitat que, vista la divisió entre govern i oposició, i entre els mateixos partits del govern, sembla cada cop més remota. En tot cas, la resolució obliga el Departament a no desdir-se de les seves paraules quan arribi el moment de presentar pressupostos.

    Deures per la secretaria d’universitats

    La resolució dedica també diversos punts a parlar del sistema universitari i aborda un altre tema sempre complicat, el del seu finançament. Així, el Parlament insta el Govern a “fixar un mecanisme en el sistema de preus universitaris que estableixi pels i per les estudiants de graus i màsters públics una bonificació del 99% per al curs següent equivalent als crèdits aprovats en primera matrícula, així com a complir amb l’acord d’aquesta cambra que reclama una rebaixa general del preu de les matrícules universitàries equivalent al 30% i l’equiparació dels preus dels màsters amb els graus”. Totes aquestes mesures, diu, “seran aplicades des del curs 2019-2020”.

    A banda, s’insta a millorar el finançament públic de les universitats amb un pla d’inversions trienal que incorpori 100 milions d’euros anuals a partir del curs 2019/20, que en el termini de sis mesos s’aprovi un Pla Nacional per a la Universitat, la Recerca i la Innovació, i que en el termini de 4 mesos es presenti un pla “per estabilitzar el personal (pas, docent i investigador) “que permeti deixar de banda la precarització laboral i facilitar unes millors condicions laborals als treballadors”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Ensenyament Educació 0-3 Parlament de Catalunya
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El 30% de docents s’autocensuren a l’hora de tractar l’actualitat social i política a l’aula, segons l’Edubaròmetre
    Next Article
    Actualitat
    El decret de menjadors és a punt d’entrar al forn: els sis punts més calents
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Millorar els resultats educatius i l’equitat, eixos d’Educació per a la nova legislatura

    setembre 20, 2024

    Opinió
    La importància dels límits a la primera infància i com establir-los

    juliol 9, 2024

    Actualitat
    CCOO reclama redefinir el 0-3 per reconèixer la primera etapa educativa

    maig 23, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}