Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els articles més llegits del curs 2023-24

    Redacciójuliol 31, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Informació

    Els experts advoquen per codocències i cotutories, estabilitzar equips i definir el marc dels aprenentatges bàsics. Per Redacció

    El Grup Impulsor de Millores Educatives presenta les seves recomanacions a la consellera Anna Simó: un document de 128 pàgines amb 154 mesures concretes, de les quals 18 prioritàries, i una proposta d’acord de país per a la seva aplicació progressiva.

    Els experts advoquen per codocències i cotutories, estabilitzar equips i definir el marc dels aprenentatges bàsics

    La redacció d’una alumna sobre com millorar l’educació. Per Redacció

    Fa uns dies, un professor de filosofia de l’institut Joan Mercader d’Igualada, Òscar Sánchez, ens va fer arribar un escrit d’una alumna de qui deia que tenia “molt potencial”. Es tracta de l’activitat final dins de la matèria de Cultura i Valors Ètics de 4rt d’ESO, en què van treballar el dret a l’educació i van tractar sobre diferents sistemes en funció del moment històric i del lloc geogràfic.

    La redacció d’una alumna sobre com millorar l’educació

    Dilluns 9 de setembre, inici del curs escolar 2024-25. Per Redacció

    El 12 de setembre iniciaran les classes l’alumnat de batxillerat i els cicles de grau mitjà d’FP, mentre que els de grau superior ho faran el dia 19.

    Dilluns 9 de setembre, inici del curs escolar 2024-25

    L’aprenentatge de la lectoescriptura, un deute del sistema educatiu. Per Pablo Gutiérrez de Álamo

    La competència lectora és la pedra angular de l’aprenentatge de qualsevol matèria o qüestió. Però l’ensenyament de la lectoescriptura, malgrat les evidències, no sembla dur una direcció clara i unívoca.

    L’aprenentatge de la lectoescriptura, un deute del sistema educatiu

    Josep Mª Esquirol: “La vertadera pau brolla de la no indiferència als altres”. Per Ana Basanta

    Josep Mª Esquirol és catedràtic de filosofia de la Universitat de Barcelona. Ha publicat una dotzena de llibres, l’últim dels quals és L’escola de l’ànima (Quaderns Crema/Acantilado), un assaig en què posa de manifest la importància de l’educació al llarg de la vida com un procés de maduració personal i en què tracta d’aspectes com l’orientació, la cura i el privilegi de poder anar a l’escola i tornar a casa.

    Josep Mª Esquirol: “La vertadera pau brolla de la no indiferència als altres”

    Articles d’opinió

    El menyspreu al professorat. Per Rosa Cañadell

    Si partim de la base que a l’aula qui cuida i ensenya els infants i adolescents és el professorat, que aquest estigui cansat i empipat és la pitjor cosa que li pot passar a l’educació.

    El menyspreu al professorat

    El Marc de les oposicions docents. Per Jordi Rodon Cuixart

    Sembla evident que no hi ha hagut prou coordinació i transparència pel que fa als criteris i indicadors d’avaluació que han utilitzat els tribunals.

    El Marc de les oposicions docents

    El prestigi dels docents i el teorema de Thomas. Per Ricard Aymerich i Víctor Saura

    La idea que la docència està socialment desprestigiada ha anat quallant entre mestres i professors, fins al punt que el Departament d’Educació ha anunciat accions destinades a revertir aquesta situació. Potser caldria que aquesta tasca l’assumís el conjunt de la comunitat educativa, i per això abans hauríem de tenir clar quin és el grau de realitat que acompanya aquest funest diagnòstic sobre l’estat de salut de la professió docent.

    El prestigi dels docents i el teorema de Thomas

    Benvinguts i benvingudes al caos digital. Per Jaume Funes

    El debat no és el control dels mòbils, sinó el de construir educació i escola en els temps digitals.

    Benvinguts i benvingudes al caos digital

    Prendre apunts, una estratègia educativa en desús. Per Francesc Juan Roig

    L’alumnat no pren apunts, és incapaç de diferenciar allò que és important del que no ho és tant, i l’únic que desitja són els documents preparats pel docent responsable de l’assignatura.

    Prendre apunts, una estratègia educativa en desús

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    més llegits
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Tot el que no parlem mentre parlem dels joves i l’extrema dreta (II)
    Next Article
    Actualitat
    Esther Niubó, la consellera que vol impulsar un gran pacte social per l’educació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    La Metamorfosi Educativa. Un canvi paradigmàtic cap a la transformació del sistema educatiu

    abril 29, 2025

    Opinió
    Si no planifiques no saps on vas (ni tampoc d’on vens)

    abril 28, 2025

    Actualitat
    Així serà el batxillerat des del curs 2026-27

    abril 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.