Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Ensenyament crearà pel curs vinent un observatori sobre l’equitat al sistema educatiu

    Redacciójuliol 4, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La vicepresidenta Neus Munté ha anunciat la creació de l'observatori
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La vicepresidenta Neus Munté ha anunciat la creació de l’observatori

    L’Observatori de l’Equitat en el Sistema Educatiu no Universitari. Aquest és l’organisme que té previst impulsar el departament d’Ensenyament de cara al curs vinent per dotar-se d’anàlisis i propostes per combatre una de les problemàtiques més enquistades del sistema escolar: la manca d’una igualtat real d’oportunitats. Així ho ha anunciat la vicepresidenta de la Generalitat, Neus Munté, que ha anunciat que el Govern ja ha donat llum verda a la redacció d’un decret, que haurà de passar a exposició pública en les properes setmanes, per regular aquest nou observatori.

    Aquest organisme serà merament consultiu, “un instrument d’assessorament en l’àmbit de les polítiques educatives des de la perspectiva de l’equitat”, segons ha especificat Munté, que ha recordat que aquest era ja un objectiu que s’havia plantejat per a l’actual legislatura. De l’observatori se n’esperarà que identifiqui “les necessitats derivades de la situació sociocultural dels alumnes” i que defineixi els “recursos i model de gestió” d’acord amb la recerca promoguda.

    “La finalitat última és garantir el dret de tot ciutadà a rebre una educació de qualitat en condicions d’equitat i d’igualtat d’oportunitats”, ha expressat Munté. Aquesta és una demanda que el diversos actors de la comunitat educativa fa anys que traslladen a l’Administració, i que probablement faran un seguiment al detall sobre si el Govern aplica les propostes de l’observatori. Els últims en assenyalar la problemàtica dels centres de màxima complexitat van ser les AMPA de la pública, que van assenyalar la segregació com un dels principals factors que minen l’equitat del sistema.

    La vinculació de l’observatori amb Ensenyament encara està per definir, segons la informació proporcionada pel Govern, però del que sí que hi ha ja una proposta clara és de qui en formarà part. La conselleria de Meritxell Ruiz aposta perquè l’integrin els organismes consultius d’Ensenyament, conselleries com Treball, Afers Socials i Famílies, els municipis, les entitats del tercer sector, el Síndic de Greuges, les universitats, i els grups de recerca amb trajectòria en aquest àmbit.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Desigualtats equitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Gitanes a la universitat: “Vaig trencar amb una història predeterminada”
    Next Article
    Actualitat
    Transformació educativa, tret de sortida a l’escola d’estiu del Maresme
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025

    Actualitat
    El 35% d’infants i adolescents estan en risc de pobresa a Catalunya

    febrer 19, 2025

    Entrevista
    Marina Umaschi: “Es pot ensenyar a programar d’acord amb el desenvolupament dels nens, a través del joc, el moviment o el cant”

    gener 31, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}