Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les famílies de la pública fan una crida per acabar amb la segregació a les escoles d’entorns desfavorits

    Pau Rodríguezjuny 27, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Carles Palacio
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Les famílies dels centres escolars d’entorns més empobrits, els que reben el nom administratiu de ‘màxima complexitat’, reclamen més recursos i una política “valenta” contra la segregació per capgirar la seva situació. “Estem posant en perill la cohesió social en el futur”, ha denunciat Maria José Morillas, mare d’una escola de Granollers i una de les portaveus de la comissió que s’ha creat aquest any dins la FaPaC per agrupar les veus de les famílies d’aquestes escoles i instituts.

    Actualment hi ha a Catalunya 335 centres de màxima complexitat, segons els comptes del departament d’Ensenyament, als quals cal sumar-n’hi 200 d’alta complexitat, aquests últims amb menys problemàtiques que els primers. En total, prop de 200.000 nens i nenes catalans que s’escolaritzen en centres amb un alta concentració de famílies que estan a l’atur, que reben la renda mínima o que són nouvingudes. “Massa sovint les famílies d’aquests centres no tenim veu, i aquesta realitat queda oculta a l’opinió pública”, ha denunciat Morillas.

    La FaPaC considera que la via per millorar aquestes escoles més desfavorides és acabar amb la segregació escolar. “El model actual d’escoles segregades per raons socioeconòmiques és el que contribueix a bloquejar el conjunt del sistema”, ha afirmat David Mallafré, un altre dels pares presents a l’acte de FaPaC. És per això que reclamen obrir un “debat públic” per avançar cap a un sistema educatiu eviti que hi hagi determinades escoles que concentrin l’alumnat amb més problemàtiques.

    “Com que fem pressió, hi ha ciutats que ja s’hi han posat”, expressa Morillas –en referència a municipis que han engegat polítiques contra la segregació com Olot, Mataró o Manlleu–, però el que demana la FaPaC és que sigui l’Administració educativa, és a dir, Ensenyament, qui treballi en aquest sentit. Precisament la conselleria va arribar a un acord al gener amb el Síndic de Greuges per desenvolupar mesures contra la segregació, però la seva concreció i aplicació es va deixar per a la preinscripció que es farà el curs vinent de cara al 2017-2018.

    Mentres no se soluciona la segregació, però, des de FaPaC reclamen que es destinin “molts més recursos” als centres de màxima complexitat.

    En aquest sentit, des d’Ensenyament afirmen que ja s’estan destinan més recursos, tant diners com dotacions de personal, a aquests centres. Entre el curs actual i el vinent, asseguren que el gruix d’aquests centres comptarà amb 750 docents més. També recorden que es poden acollir a reduccions de ràtio tant a Primària (de 25 a 22 alumnes) com a Secundària (de 30 a 27).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    AFFAC AMPA famílies polítiques públiques segregació escolar
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Fes-te subscriptor abans del 12 de juliol i rebràs el paquet de llibres per aquest estiu
    Next Article
    Actualitat
    Infància exhibida
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    Neix La Pública, una plataforma en defensa de l’educació pública a Catalunya

    març 11, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Opinió
    La millor política escolar hauria de ser la política social

    gener 31, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.