Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    EscolesCoop rebutja el ‘clic per al cole’ d’Amazon: “És un esquer”

    Redaccióoctubre 23, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Pancarta contra la campanya d'Amazon
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “Si acceptem els diners que ens regala Amazon i, a més, aprofitem tot el material publicitari que ens han preparat per fer difusió entre les famílies de les nostres escoles podrem comprar més coses, però potser estarem llençant un missatge perillós: promovem l’economia social sempre que ningú ens doni diners per a no fer-ho”, explica, a través d’un comunicat, EscolesCoop, la federació que aplega la major part d’escoles cooperatives de Catalunya. El consell rector d’aquesta entitat ha decidit que no entrarà en aquest joc, malgrat la difícil situació econòmica que viuen moltes d’elles, i recomana als seus associats que no ho facin.

    La campanya Un clic para el cole d’Amazon proposa que, quan compris en aquesta plataforma, des d’ara i fins a finals de març, un 2,5% de l’import que et gastis anirà adreçat a l’escola que tu desitgis. Aquesta estratègia, però, té dues intencionalitats menys altruistes, segons EscolesCoop. D’una banda, aconseguir convertir l’escola en clienta per a la compra de material escolar, i de l’altra aconseguir que l’escola faci publicitat gratuïta d’Amazon entre les seves famílies.

    “Apostem per ensenyar a l’alumnat a anar a l’arrel dels problemes –diu EscolesCoop– i l’infrafinançamet d’una inversió com l’educació s’ha de resoldre des dels Pressupostos generals. De no fer-ho, com deia l’enyorat Quino a través de Mafalda: «De tant estalviar en educació ens hem fet milionaris en ignorància»”.

     

    El cartell que Amazon facilita a les escoles, en el qual informa de la campanya i anima a “pasar la voz a familias y amigos”

    A banda d’això, la federació d’escoles cooperatives rebutja la campanya per una qüestió filosòfica, ja que el model de societat consumista que promou Amazon i el seu es troben a les antípodes. “Amazon representa el model oposat a l’economia social: foment del consum irreflexiu i desmesurat donant resposta al ‘ho vull ara’, no importa d’on venen les coses ni en quines condicions han estat fabricades i distribuïdes i, per descomptat, destrucció del comerç de proximitat (i tot el que comporta per a la ciutat)”, diu el comunicat.

    “Els cants de sirenes han estat i estaran sempre aquí però si el nostre interès passa per a promoure consciències crítiques i reflexibles, en la tria dels nostres proveïdors hauríem de buscar la coherència i no alimentar models que ataquen frontalment la nostra aposta per una nova manera de viure”, conclou EscolesCoop.

    A les xarxes socials comencen ja a ser abundants els missatges de centres educatius de tot l’Estat (i algunes AMPA també) animant les seves famílies a comprar a Amazon i indicant el seu nom per rebre el tant per cent de la compra. També, però, comencen a haver-hi posicionaments crítics, com el que ha expressat la presidenta de l’Affac, Belén Tascon, entre altres.

    💭Per què Amazon vol entrar en el centres educatius?
    💭 Per @educaciocat no impedeix l'entrada?

    Sobre la "caritat" de Amazon alguns apunts.@affac_cat

    Obro fil👇🏽 pic.twitter.com/kZgf3sI6Ie

    — Belen Tascón (@BelenTascon) October 25, 2020

    Acabo de rebre un correu electrònic de l'escola pública dels meus fills demanant-nos a les famílies que comprem a Amazon. Es veu que si en comprar diem que som de tal escola, els (ens) donen uns calerons per comprar. ENS HEM TORNAT BOJOS??????????????????????????????????????

    — uri (@oriolpujols) October 16, 2020

    Me llega un mail del IES público de mi hijo animándome a comprar en Amazon porque el centro recibirá -para material- un % de lo que me gaste allí. Los libreros tributamos en España, no en Luxemburgo como Amazon. Un % de nuestras ventas ya se las “regalamos” a los institutos 😡🤬

    — José Daniel Espejo🔻 (@jdespejo) October 16, 2020

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cooperativisme Escoles cooperatives mercantilització
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La pàgina 99 en temps de covid
    Next Article
    Actualitat
    Guia per expulsar al coronavirus de les aules
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}