Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta

    Prohibició total del mòbil a l’educació obligatòria a Catalunya

    Ana Basanta

    La Teoria de l’Embut Educatiu

    Joan Subirats Berengué
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Gràcies, equip d’EN21

    Álvaro Nicolásnovembre 22, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Escola Edumar
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Escola Edumar

    Abans he dit que recordo que va passar de cop. Si miro més enllà sé que feia ja alguns anys que un sector del claustre ens estàvem formant en temes d’educació viva i activa, que en les nostres tertúlies el debat sobre l’educació era una constant, que l’escola estava en un moment d’incerteses sobre on érem i el camí que havíem de seguir. Notàvem que el sistema educatiu en general estava molt enrere de les necessitats dels nostres infants i que no donava resposta als reptes del segle XXI.

    Així doncs, el programa d’Escola Nova 21 va aparèixer en un moment clau, ja que va ser el punt d’inflexió que va ajudar que el nostre centre educatiu pogués fer un gir de molts graus. Perquè afortunadament vam ser escollits com a centre de la mostra; va ser una gran notícia que va generar molta alegria, però també nervis i molts dubtes i neguits. La comunitat educativa tenia por de perdre la nostra identitat com a escola, la qual va néixer com a cooperativa d’unes famílies que buscaven una escola catalana i inclusiva. Per on havíem de començar?

    Les xerrades de l’Eduard Vallory, director del Centre Unesco a Catalunya, i el Boris Mir, director adjunt d’EN21, ens van servir per a treure’ns la bena dels ulls i saber del cert que el canvi educatiu era necessari i que podíem liderar-lo. El missatge era clar: podem i hem de fer-ho! Pels nostres infants i per la nostra societat. Amb errades, amb encerts, amb incerteses, amb neguits… però sempre caminant i amb el coneixement del que volem aconseguir.

    L’equip humà de l’EN21 ens ha brindat unes formacions, uns espais i unes eines molt valuoses per dur a terme la transformació educativa:

    • L’eina d’autodiagnosi ens va ajudar a situar-nos i reflexionar sobre la nostra realitat a l’escola. Quines eren les nostres mancances i debilitats respecte el marc d’escola avançada? Tots i totes vam haver de respondre un qüestionari llarg i feixuc, però si més no va ser l’ocasió per aturar-nos i mirar-nos de prop, sense màscares.
    • La creació de l’equip impulsor, aquells motivats i motivades capaços de “propulsar” el canvi a la nostra escola com si d’un coet es tractés. Quina responsabilitat, la d’encomanar a la resta de la comunitat educativa el nostre convenciment sobre la urgència en la necessitat de canvi!
    • Les trobades de La Xarxa, espai d’aprenentatge col·laboratiu entre molts docents preocupats pel que fem a l’escola.
    • La creació de la visió (famílies, infants, mestres, monitoratge); un somni on tots i totes estàvem inclosos, sense pensar si això o allò altre era factible o no. Era hora de pensar en l’escola somiada!!! Un espai per compartir, debatre, arribar a consensos i conèixer-nos una mica més tots plegats.
    • Els productes mínims viables, els productes tractor, les espirals d’indagació, la rúbrica del canvi… inestimables eines que aporten rigor científic a tot el procés de transformació educativa.
    • Les residències a les escoles impulsores!!! Una oportunitat per confirmar que el canvi és possible i per crear una base sòlida dels nostres coneixements sobre altres realitats.

    Important la base que qualsevol procés de transformació perdurable requereix de tota la comunitat educativa, de la creació d’una visió i horitzó comú, de la instauració d’unes dinàmiques on tothom és respectat i escoltat.

    Caminem plegats vers un mateix objectiu. Revisem el que fem. Som crítics amb nosaltres mateixos. Ens felicitem dels petits i grans passos que anem fent. Ens formem. Ens equivoquem i l’errada ens serveix per a continuar aprenent. Som una comunitat que camina, que aprèn i que creix. Gràcies equip de l’EN21!!!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola Nova 21 opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    ‘El irlandés’
    Next Article
    Actualitat
    Educació avala el model formatiu de la Xarxa de Competències Bàsiques
    Álvaro Nicolás
    • X (Twitter)

    Expert en mobilitat

    Related Posts

    Opinió
    Adolescence: lleure educatiu per combatre l’alienació juvenil

    juny 13, 2025

    Opinió
    El que la IA em va ensenyar

    juny 12, 2025

    Opinió
    Comunicat de RELLA a la ciutadania i als poders polítics sobre el genocidi de Gaza

    juny 12, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}