Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La covid19 i les sortides escolars

    Jose Martín Tellonovembre 17, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La programació anual dels centres incorporen totes les activitats extraordinàries i aquí s’inclouen les sortides al teatre, al cinema, als museus, a la natura, les sortides de tot un dia a un altre poble o ciutat o les colònies amb pernoctació. La majoria acostumen a tenir associada una despesa econòmica que pot arribar a excloure una part de l’alumnat en la seva participació. La prudència ha portat a bona part dels claustres a restringir aquest tipus d’activitat, especialment les que suposen un pagament, ja que no es pot garantir que es puguin dur a terme. Com a conseqüència directa, tot el sector econòmic que viu d’aquest tipus d’activitats es veu greument perjudicat, des dels autobusos fins a les cases de colònies, afectant una multitud de persones que hi treballen.

    La tossuda realitat que ens imposa la crisi de la covid19 a les escoles no sembla aportar esperances de recuperar les activitats tal i com les hem estat fent fins ara. Com tants altres aspectes de les escoles i instituts, les sortides s’han de repensar per tal que puguin seguir jugant el seu important paper en l’aprenentatge dels nens i les nenes. L’entorn més immediat és ple d’oportunitats en forma de museus, espais naturals o equipaments culturals per dissenyar sortides adaptades a les programacions quotidianes dels centres educatius. Aquest curs és el moment d’aprofitar-les al màxim tornant al sentit original de les sortides escolars. Qualsevol projecte o activitat que es duu a terme a l’escola pot ser enriquit amb una sortida en la que els nens i les nenes poden exercitar la seva mirada a l’entorn més proper.

    Hem de ser capaços de partir dels recursos que ens ofereixen els nostres pobles i ciutats. Un parc és un espai d’aprenentatge únic per poder descobrir espècies vegetals i animals que conviuen amb nosaltres, monuments amb una història darrera que ens explica com és la nostra societat o edificis d’usos múltiples passats, actuals i futurs dels quals podem ser protagonistes o absoluts desconeixedors.

    El confinament pot comportar un aïllament no desitjat, amb un greu risc d’exclusió social que ja vam viure la primavera passada, i la millor manera de combatre’l és a través del coneixement, posant en valor l’entorn proper de l’alumnat, que és on convivim en comunitat. Més enllà de la tecnologia, les videotrucades o les xarxes socials hi ha una realitat molt més propera que cal cuidar més que mai. Les escoles i instituts són l’espai comunitari perfecte per millorar i ampliar el teixit relacions personals dels nostres pobles, barris i ciutats. Les sortides escolars ajuden a fer-ho possible.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió sortides escolars
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘Paraules que fan pensar’, la Revista Ed #5 repassa l’educació de l’A a la Z
    Next Article
    Actualitat
    A la cua de la desescalada? El lleure i l’esport formatiu, en peu de guerra
    Jose Martín Tello

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}