Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La motivació com a motor per a un canvi triomfant

    Beatriz Álvarezoctubre 16, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Emprendre camins és la vida mateixa.

    Triar, equivocar-se, frustrar-se i tornar a començar… perquè desconeixem el futur i necessitem l’embranzida que l’entusiasme genera en nous projectes.

    En una voràgine digital sense precedents i amb la lenta presència de la Intel·ligència Artificial en les nostres vides, el món a les aules és cada vegada més innovador i revolucionari.

    Amb tota mena de gadgets electrònics i pissarres digitals, els alumnes utilitzen les eines per avançar en els seus objectius acadèmics i facilitar la recerca i investigació, amb temaris que sovint provenen dels ministeris d’Educació, de les diferents conselleries o dels mateixos centres educatius.

    A les aules, però, hi són persones amb necessitats, capacitats i aspiracions dispars, conductes i somnis que la comunitat educativa no pot obviar ni improvisar. Apropar-se a les inquietuds i interessos de l’alumnat esdevé un llaç enfortidor i primordial per l’autoconfiança i l’educació sensible tan important avui dia.

    D’on neix l’estímul positiu i motivador? Hem d’entendre que els seus interessos, punts forts i debilitats són també missatges per abordar oportunitats fantàstiques per resoldre dubtes i propiciar l’energia i la confiança en ells mateixos, donar la volta a frustracions passades i emprendre novament un camí de força i autoestima.

    Amb tota mena de gadgets electrònics i pissarres digitals, els alumnes utilitzen les eines per avançar en els seus objectius acadèmics

    Observava amb atenció una vinyeta de l’il·lustrador Oscar Alonso, conegut com “72 Kilos”. Sempre mordaç i intel·ligent amb missatges tan emotius i motivadors que inviten a la reflexió sobre temes de la vida quotidiana, l’amor, l’amistat o incerteses de manera senzilla i poètica.

    La motivació com a factor clau en l’aprenentatge, en la disposició de posar tota l’energia possible en el descobriment de tantes facetes encara desconegudes.

    El fracàs escolar s’associa sovint amb la paulatina pèrdua d’interès, la manca d’estímul, les influències errònies sobre els estudis o formació a escollir, etc.

    L’educador ha de ser coneixedor del potencial que cadascun dels seus alumnes pot oferir al món acadèmic i posteriorment laboral, les matèries que s’imparteixen són molt importants, però la dedicació i la transmissió de com les oferim, l’entusiasme que l’alumne rep emocionalment és el més essencial.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Aplicacions mòbils Bretxa digital digital digitalització dispositius mòbils educació digital Entorns digitals mòbil a les aules opinió revolució digital transformació digital
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les AFAs denuncien que alguns centres fan pagar quotes a famílies amb necessitats
    Next Article
    Entrevista
    Montserrat Gea: “Vam quedar alarmades amb la quantitat d’històries d’assetjament sexual en l’àmbit acadèmic”
    Beatriz Álvarez

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Anàlisi
    Com es construeix una teoria de la conspiració

    maig 28, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}