Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    L’educació, camí de transformació

    Neus Giménez Turfebrer 20, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Segurament, a l’educació la mirem amb els ulls de qui ens han educat i del que hem après al voltant d’ella mateixa. És possible que a l’educació li atribuïm tota aquella càrrega ancestral que ens acompanya dia rere dia sense ser-ne del tot conscients i que configura els nostres actes, pensaments, somnis i desitjos. A l’educació, també l’emprem com a eina per fer créixer a persones i col·lectius, i que aquestes, al seu temps, faran créixer municipis, territoris, continents i a la humanitat sencera.

    A l’educació, però, l’hem responsabilitzat i la responsabilitzem de tantes coses sense adonar-nos que ella, per se, no és responsable de res. Més aviat és la nostra responsabilitat oblidada la que ens ha portat fins aquí. Per això, recuperar aquesta responsabilitat significa estimar i abraçar a l’educació des d’una mirada holística perquè ara sigui el camí que serveixi al propòsit pel qual ha estat creada, que no és cap altra que la transformació de les persones.

    Parlar de transformació i d’educació actualment sembla quelcom quotidià en segons quins contextos i entorns, principalment pedagògics i socials on la paraula innovació està a l’ordre del dia. Ara bé, acceptar i concebre l’educació com a camí de transformació significa no parlar només d’eines, recursos, tecnologies, dinàmiques, metodologies i paradigmes que generin canvis a certs nivells, que també, sinó que significa entendre-la com aquell procés infinit que permet a la persona i als col·lectius treure enfora allò que porten dins amb connexió amb la vida de manera permanent.

    Per tant, que l’educació esdevingui camí de transformació des d’aquesta mirada implica crear estructures obertes i flexibles que permetin expressar la vertadera essència de cada persona i de cada col·lectiu més enllà de provocar l’adquisició d’informació i coneixements. Suposa reconèixer aquells valors humans de naturalesa universal que ens connecten els uns amb els altres més enllà de les fronteres, les diferències i les distàncies que puguem veure i viure, i promoure’ls perquè siguin el far que guia el procés de descoberta i creació de cada persona i col·lectiu.

    Significa doncs, que l’educació no precisa de res més que d’allò que ja portem dins i  fer possible la seva interacció i diàleg amb allò que hi ha fora. Per aquest motiu, tan important és la mirada que tinguem sobre l’educació, i per tant veure-la com a camí que permet transformar-se per ser cada vegada més qui som; com ho són les estructures, espais i experiències que faciliten que això sigui així des del respecte a la diferència a tots nivells i la interacció.

    Segurament aquest aspecte és el repte, però el primer pas és, sens dubte, acceptar que l’educació és camí de transformació des del desenvolupament pel bé propi a la contribució pel bé comú i viceversa.

    Escrit per Xavier Pujol Auden, membre de MakeIt! Education, SCCL.

    Fotografia feta per Estefania Trias Puig.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    (no) Ens posicionem en contra de les obertes a l’escola bressol
    Next Article
    Actualitat
    La Generalitat refusa rebaixar les taxes universitàries encara que s’aprovin nous pressupostos
    Neus Giménez Tur

    Related Posts

    L’emergència educativa: protegir el dret a l’educació en contextos de crisi

    juny 11, 2020

    Reorientar les finalitats educatives per a afrontar la tempesta

    maig 29, 2020

    10 anys de la repressió policial al ‘No a Bolonya’: veus d’uns mesos que no només van canviar les universitats

    març 18, 2019
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}