Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’èxit de l’escola inclusiva

    Víctor Saura

    El català: la clau que iguala allò que la societat separa

    Pau Gaitán

    Marina Garcés: «El moviment que més clarament ha fet de l’amistat un concepte revolucionari són els feminismes»

    Siscu Baiges

    El mestre com a agent d’inclusió a l’aula: identificar i atendre necessitats

    Carme Montemar

    L’impacte del racisme a l’aula

    Lucía Abadías (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Ni ‘aprovat’ ni ‘suspès’: Primària canvia les seves notes per nivells d’assoliment

    Actualitat
    Ni ‘aprovat’ ni ‘suspès’: Primària canvia les seves notes per nivells d’assoliment

    Redacciódesembre 16, 20162 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Fomentar la creativitat els ajudarà en les seves futures feines.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aviat els nens i nenes que cursen Primària arribaran a casa amb les notes del primer trimestre, però les famílies no s’hi trobaran els clàssics “aprovat”, “suspès” o “excel·lent”. Tampoc no hi haurà notes numèriques de l’1 al 10. Els alumnes tindran quatre notes possibles: assoliment excel·lent, assoliment notable, assoliment satisfactori i no assoliment (que equivaldria al suspens).

    El departament d’Ensenyament considera que aquests nivells s’ajusten més a una avaluació que tingui en compte les competències. “La diferència és que es concep l’avaluació com una part important de l’aprenentatge. La idea és que avaluem per aprendre, no només per qualificar”, ha expressat la directora general de Primària, Carme Ortoll, a Catalunya Ràdio.

    Ensenyament també preveu que les famílies, al llarg o a final de curs, rebin també un butlletí amb més informació més detallada sobre l’assoliment de les competències. “A part de saber si en l’àrea de Llengua has tingut un assoliment o un altre, també sabràs si la comprensió lectora et va bé però no l’escrita, o si en Matemàtiques vas bé de resolució de problemes però no de raonament i proves”, posava com a exemple la consellera Meritxell Ruiz.

    La consellera ha defensat que la mesura no consisteix només en “canviar de nom les notes”, sinó que respon a un canvi en la forma d’aprendre. “Avaluem per aprendre; l’avaluació no ha de ser un punt final, sinó part del procés formatiu”, a partir del qual els nens i nenes sàpiguen com poden millorar determinades competències, ha expressat.

    Ensenyament també preveu que els mestres hagi d’explicar als seus alumnes els criteris d’avaluació de les diferents activitats. Les novetats podrien xocar amb la LOMCE, que per a Primària estableix les tradicionals qualificacions de “suspès” a “excel·lent” equivalents a puntuacions numèriques.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    avaluació primària
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Paterson: un poema fet cine
    Next Article
    Actualitat
    Un nou cop d’ull a les missions pedagògiques de la República
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025

    Opinió
    Per una avaluació que ajudi a aprendre

    setembre 10, 2025

    Reportatge
    Can Calopa, un oasi d’oportunitats educatives en plena natura, a Collserola

    setembre 5, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}