Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
Li desitgem molts encerts i la felicitarem, si escau, al final del seu mandat. Serem col·laboradors per sumar i millorar, serem crítics per tenir atent al govern sobre l’essencial, i estarem a l’expectativa i amatents per tal que es respectin els drets fonamentals dels infants i de les famílies. Es per això que demanem a la nova consellera d’educació:
(1) El compliment del dret fonamental de la gratuïtat del Servei d’Educació de Catalunya per a tots.
(2) El compliment del dret fonamental dels pares a triar el tipus d’educació i l’escola que vulguin per als seus fills, per davant del dret a la planificació de l’administració, que cal respectar-lo, però no és un dret fonamental.
(3) Proveir un Servei d’Educació de Catalunya amb els recursos humans i materials necessaris i suficients, especialment als serveis educatius, escoles, famílies i alumnes que més ho necessitin i allà on sigui necessari.
(4) El respecte i la potenciació del dret fonamental de crear i mantenir escoles d’iniciativa social, per quant són l’expressió de la voluntat dels ciutadans.
(5) Promoure el prestigi social i professional del professorat.
(6) Afavorir les condicions i potenciar la tutoria personal i familiar.
(7) Implementar arreu de Catalunya, de manera efectiva, l’escola inclusiva que necessitem amb els recursos reals i sostenible al llarg del temps.
Assolir tot l’anterior voldrà dir haver treballat per l’equitat, que és un principi segons el qual totes les persones han de tenir les mateixes oportunitats i ningú no s’ha de trobar amb desavantatges que es podrien evitar.
No hi ha progrés ni democràcia sense una bona educació integral i de qualitat
No hi ha progrés ni democràcia sense una bona educació integral i de qualitat: saber llegir, entendre i reflexionar sobre el llegit; esperit crític, que implica conèixer la Veritat, no pas la veritat políticament correcta; fomentar les disciplines humanístiques, base de la nostra cultura, de la nostra història, de la filosofia d’arrel Grecoromana i cristiana, que estan plasmades a les declaracions, cartes i convenis de drets fonamentals en què es basen la Constitució i l’Estatut.
Seguirem treballant des de les institucions on som representats, portant la veu de les famílies, que són les primeres i principals responsables de l’educació dels seus fills, i serem vigilants del paper de l’administració, que ha de saber aplicar el principi de subsidiarietat adequadament, en benefici del bé comú.
Ens posem a disposició de la nova consellera Niubó per establir el diàleg necessari per a la millora del sistema, tal com hem fet els darrers 40 anys des de Fapel.