Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Reflexió sobre Carnestoltes

    Opinió
    Reflexió sobre Carnestoltes

    Aida Jiménezfebrer 13, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Des que vaig endinsar-me en el món de l’educació, més concretament en la intervenció amb els infants, i vaig observar el que implica per algunes criatures, encara em sento més allunyada d’aquesta festivitat.

    Ens hem preguntat com se senten els infants que no els agrada disfressar-se i aquests tipus de festes? Encara que els oferim la possibilitat de no disfressar-se i, per tant, pensar que estem sent respectuoses amb els seus interessos, em pregunto com deuen sentir-se quan l’educadora o l’educador de referència es disfressa i, a més, es comporta de manera diferent a l’habitual. Encara que no vulguin disfressar-se, no penseu que es poden sentir forçats per la resta d’infants, amb els quals tenen un vincle, i per l’adult més proper (com també ens passa a les adultes)?

    Ens hem preguntat com se senten els infants, amb diversitat funcional, que s’atabalen amb grups de gent tan nombrosos? Per tant, partim d’una mirada inclusiva? I, per a mi el més important: hem observat com se senten i comporten les criatures (en especial, els més petits) quan alterem la seva rutina?

    Ens hem preguntat com se senten els infants que no els agrada disfressar-se?

    Pel que fa als recursos (humans, materials i temps): ens hem preguntat tot el temps (i material) que invertim les educadores per crear les disfresses i, en conseqüència, que hem de deixar per pensar, decidir i planificar altres propostes? Cal estressar-nos per aquest motiu?

    En aquest sentit, tot dependrà de la mirada i els interessos de l’equip i la línia de l’escola en general.

    Amb tot això, no vull dir que el carnestoltes no pugui estar present a l’escola, sinó introduir-ho d’una manera més subtil (sempre pensant en els més petits), sense alterar la rutina dels infants, és a dir, des de la QUOTIDIANITAT dels infants. Per exemple, a través de metodologies actives, com ara l’entrada relaxada o els ambients, podem planificar propostes, com ara crear una màscara, disfressar-se, maquillar-se, explicar i compartir contes, àlbums il·lustrats i cançons, etc., alhora que plantegem propostes d’altres tipus. Així doncs, aquestes propostes poden estar presents en diferents moments del curs, i no només durant la festivitat. D’aquesta manera, aconseguim adaptar-nos i RESPECTAR, realment, la diversitat de necessitats, gustos i interessos.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    carnestoltes infancia opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Municipis i segregació escolar, l’experiència de Terrassa
    Next Article
    Entrevista
    James Tanton: “Les matemàtiques són fabuloses per ensenyar el món”
    Aida Jiménez

    Related Posts

    Opinió
    La inclusió és possible

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Deixar la psicomotricitat? Efectes en el desenvolupament i benestar infantil

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Ressenya: ‘Disidencia docente. Habitar las aulas en las fronteras del capitalismo digital’

    desembre 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.