Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Reflexió sobre Carnestoltes

    Aida Jiménezfebrer 13, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Des que vaig endinsar-me en el món de l’educació, més concretament en la intervenció amb els infants, i vaig observar el que implica per algunes criatures, encara em sento més allunyada d’aquesta festivitat.

    Ens hem preguntat com se senten els infants que no els agrada disfressar-se i aquests tipus de festes? Encara que els oferim la possibilitat de no disfressar-se i, per tant, pensar que estem sent respectuoses amb els seus interessos, em pregunto com deuen sentir-se quan l’educadora o l’educador de referència es disfressa i, a més, es comporta de manera diferent a l’habitual. Encara que no vulguin disfressar-se, no penseu que es poden sentir forçats per la resta d’infants, amb els quals tenen un vincle, i per l’adult més proper (com també ens passa a les adultes)?

    Ens hem preguntat com se senten els infants, amb diversitat funcional, que s’atabalen amb grups de gent tan nombrosos? Per tant, partim d’una mirada inclusiva? I, per a mi el més important: hem observat com se senten i comporten les criatures (en especial, els més petits) quan alterem la seva rutina?

    Ens hem preguntat com se senten els infants que no els agrada disfressar-se?

    Pel que fa als recursos (humans, materials i temps): ens hem preguntat tot el temps (i material) que invertim les educadores per crear les disfresses i, en conseqüència, que hem de deixar per pensar, decidir i planificar altres propostes? Cal estressar-nos per aquest motiu?

    En aquest sentit, tot dependrà de la mirada i els interessos de l’equip i la línia de l’escola en general.

    Amb tot això, no vull dir que el carnestoltes no pugui estar present a l’escola, sinó introduir-ho d’una manera més subtil (sempre pensant en els més petits), sense alterar la rutina dels infants, és a dir, des de la QUOTIDIANITAT dels infants. Per exemple, a través de metodologies actives, com ara l’entrada relaxada o els ambients, podem planificar propostes, com ara crear una màscara, disfressar-se, maquillar-se, explicar i compartir contes, àlbums il·lustrats i cançons, etc., alhora que plantegem propostes d’altres tipus. Així doncs, aquestes propostes poden estar presents en diferents moments del curs, i no només durant la festivitat. D’aquesta manera, aconseguim adaptar-nos i RESPECTAR, realment, la diversitat de necessitats, gustos i interessos.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    carnestoltes infància opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Municipis i segregació escolar, l’experiència de Terrassa
    Next Article
    Entrevista
    James Tanton: “Les matemàtiques són fabuloses per ensenyar el món”
    Aida Jiménez

    Related Posts

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}