Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Reunió a l’escola

    Antoni Tortnovembre 6, 20174 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Edu Bayer
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    S’obren les portes de l’escola i els pares i les mares entren pel pati d’educació infantil. Cau la nit. Ha començat la tardor, els rellotges no trigaran molt a retardar una hora. El pati està ple de petites espelmes que, amb la seva llum, donen calidesa i intimitat a la trobada. Les ombres de l’arbre centenari, del banc, dels jocs i de les instal·lacions artístiques, acompanyen el moviment de les persones que van arribant. Intercanvien salutacions, abraçades i comentaris. És la reunió de pares i mares d’inici de curs.

    Fa dies que està preparada. La cita ha arribat a les cases en formats diversos. Adéu a la vella circular en paper, perduda en les profunditats d’una motxilla, al costat d’un entrepà no menjat i un bolígraf. Els nens i les nenes han elaborat un petit videoclip convocant els seus progenitors. Al barri ja sembla que guanyaran un Oscar o alguna cosa semblant. Els dies anteriors, els pares i les mares han pogut escriure preguntes i interrogants per a la reunió en els llençols llargs de paper col·locats estratègicament en els vestíbuls d’entrada del centre.

    La biblioteca s’ha habilitat perquè els més petits de les cases puguin estar a l’escola mentre els seus pares i mares participen en la reunió. Vénen amb àvies o germans grans. La iniciativa gairebé mor d’èxit i vénen més persones de les previstes. Valoraran com s’organitza per a l’any que ve.

    No hi ha pressa, tot i que les mestres tenen clar que la reunió ha de desenvolupar-se amb fluïdesa, que no es faci tediosa; controlant els temps, però sense pressió; evitant informacions que puguin donar-se d’altra manera. Si dura més temps del previst, que sigui, en tot cas, perquè es parla d’aprenentatges, de pedagogia, de les activitats que porten a terme els nens i les nenes.

    Així doncs, la directora dóna la benvinguda, breu. Institucional i cordial alhora. La coordinadora del cicle presenta la reunió i comparteix amb les famílies les inquietuds i esperances dels moments que vivim. Les famílies ho agraeixen. No són dos sectors aliens i distants; és una comunitat que conviu en un territori comú. Després, s’organitzen per grups i se situen en les diferents aules. Veuen el que fan els seus fills i filles. També en diferents modalitats de la documentació: vídeos, panells i murals d’alta qualitat d’impressió, amb bones fotos i textos clars i eloqüents. S’organitzen breus dinàmiques per entendre millor els projectes que es duen a terme en els espais del centre. Ja fa algun temps que les mestres van deixar de recitar llistes d’objectius, continguts o competències com si fossin els números de la loteria, alineacions d’equips de futbol o llistes de la compra. Les mestres no són altaveus administratius. És una altra història. Són les mestres dels seus fills i filles.

    La posada en comú final posa en escac el temps previst, però hi ha un bon clima. Hi ha interès per saber, per preguntar. No només per part de les famílies hipervisibles. Al final, algú proposa per a l’any que ve una copeta de cava com a tancament. L’equip directiu arrufa les celles per raons de pressupost, però la delegada de l’AMPA diu que trobarà solucions. La reunió acaba, però durant la setmana següent altres llençols de paper tornaran a l’entrada del centre perquè qui vulgui, pugui escriure les seves valoracions.

    Fins aquí una reunió que no és sinó una amalgama de diferents reunions, reals, que s’han dut a terme aquests dies a diferents escoles. Reunions d’etapa, de cicle, d’aula. Després, durant el curs, passaran moltes coses. Grans moments, però també embolics, malentesos i dificultats. Però reunir-se amb les famílies no és un tràmit inevitable, que s’ha de fer perquè toca. És una oportunitat per construir un àmbit de relació de confiança que va més enllà de la reunió mateixa. Això és només el principi.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    famílies opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Rosan Bosch: “En una escola cada espai és una eina pedagògica”
    Next Article
    Actualitat
    Revista Per Què | Les xarxes socials, un gran poder del segle XXI
    Antoni Tort

    Related Posts

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}