Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La Selectivitat estrena una prova addicional per als estudiants que vulguin ser mestres

    Pau Rodríguezjuny 11, 20174 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona, imatge d'arxiu / cc by-sa UB
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els estudiants que vulguin accedir als graus d’Educació ho tindran una mica més difícil aquest any. Després de les tradicionals tres jornades d’exàmens de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), del 13 al 15 de juny, hauran de superar una prova addicional el dissabte 17. L’examen, per al qual s’han matriculat 2.892 estudiants, constarà de dues parts, una que avalua les competències de comunicació i una altra les de lògica i matemàtica. Aquest escull afegit per als futurs mestres forma part de l’aposta de la Generalitat per augmentar el nivell de la professió docent a Catalunya.

    Amb el nom de Prova d’Aptitud Personal (PAP), aquesta prova, de la qual El Diari de l’Educació en va avançar els detalls, l’hauran de superar tots els qui vulguin accedir als graus d’Educació Infantil i Primària que s’imparteixen a les universitats catalanes, siguin públiques o privades. En tindran prou amb obtenir una mitjana 5 punts sobre 10 (anomenat apte) entre les dues proves, sempre que en cap d’elles hagin puntuat per sota del 4. A més, per accedir a la carrera hauran d’aconseguir la nota de tall necessària a partir de la seva puntuació en la resta de proves de la Selectivitat, en aquest cas tal com s’ha fet fins ara.

    La primera part de la prova, de competència comunicativa i de raonament crític (dues hores de durada), inclou exercicis de comprensió lectora, capacitat de síntesi i expressió escrita –tot a partir de l’anàlisi d’un article–, i d’identificació i correcció d’errors de normativa lingüística. La segona part (de 1.30 hores) consta de 25 exercicis relacionats amb la competència logicomatemàtica. Totes dues es duran a terme el matí del dia 17 en cinc seus diferents, corresponents a facultats de Barcelona, Bellaterra, Girona, Lleida i Tarragona.  

    “Creiem que és necessari garantir un nivell mínim en aquestes competències per als qui volen ser mestres”, afirma el catedràtic de Teoria de l’Educació de la UB Miquel Martínez, director del Programa de Millora i Innovació de la Formació del Professorat (MIF). Va ser des d’aquesta iniciativa, impulsada pel departament d’Ensenyament i el d’Universitats, que es va concebre una prova d’aquestes característiques. Ara bé, l’examen definitiu, al qual s’enfrontaran els estudiants, l’ha elaborat, com totes les proves de les PAU, el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC).

    Aquesta prova addicional suposa un esglaó més del que hi havia fins ara en la selecció d’estudiants de Magisteri. Els qui volien accedir a aquestes carreres, a diferència de la resta, havien d’obtenir un 5 de mitjana entre les notes dels exàmens de Llengua Catalana i Castellana. Ara això queda superat per la PAP. Però, en l’opinió de Martínez, encara està lluny de poder detectar els qui tenen més aptituds per la docència. Seria desitjable, apunta, que es tingués en compte el “currículum personal”, com per exemple “si s’ha implicat en tasques d’anomació, d’educació en el lleure, de compromís social… En definitiva, de cura a les persones”.

    També es podria contemplar una entrevista personal, com es fa a Finlàndia, coneguda per ser molt exigent en la selecció dels estudiants d’Educació. “Una entrevista permetria copsar com els estudiants aborden certs problemes, potser fins i tot en equip”, es planteja Martínez. Però aquestes ja són idees que tot i debatre’s en el si del MIF, encara tardarien en materialitzar-se.

    No s’hi hauran de precupar els 2.892 joves que prenguin part en l’examen d’aquest dissabte. Curiosament, la xifra de matriculats s’apropa bastant al número d’estudiants que han entrat en els darrers anys al conjunt d’estudis de Magisteri. L’any passat van entrar als graus d’Educació 2.716 joves. En aquest sentit, si tots superessin la PAP gairebé ningú es quedaria fora dels estudis.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    formació del professorat Grau d'educació Magisteri MIF PAP Selectivitat 2017
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Robots amics i altres ‘app’ fetes a l’institut
    Next Article
    Opinió
    Cap a una Selectivitat (més) competencial
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Opinió
    La solució: canviar el model de formació continuada del professorat

    desembre 13, 2024

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Opinió
    Reptes a la incorporació docent: Consells de supervivència

    juliol 26, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}