Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    CCOO reclama que hi hagi personal sanitari a tots els centres educatius

    Pau Rodríguezfebrer 22, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Manel Pulido i Dolors Vique
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Manel Pulido i Dolors Vique

     Les escoles i instituts haurien de tenir personal sanitari dins els centres per assistir els alumnes que ho necessitin. Així ho ha reclamat el sindicat CCOO en les al·legacions que ha presentat al Projecte de decret que ha de regular el model d’escola inclusiva, i que ara mateix es troba pendent del dictamen del Consell Escolar de Catalunya, previ a la tramitació per part del Govern. El sindicat també lamenta que el decret no tingui en compte les escoles bressol o el lleure educatiu i reclama més professionals especialitzats dels que preveu la memòria econòmica.

    El sindicat critica que, per una banda, el decret contempla que l’Administració “vetllarà perquè quedin cobertes les necessitats d’assistència sanitària i parasanitària de l’alumnat que ho requereixi”, però de l’altra, en la memòria econòmica del decret no s’hi contempla la incorporació de cap professional de l’àmbit sanitari. El que es limita el document és a apel·lar a la “coordinació” dels serveis educatius i dels sociosanitaris, cosa que sovint acaba quedant en no res, segons CCOO.

    El secretari general d’Educació de CCOO, Manel Pulido, i la secretaria de Polítiques Educatives, Dolors Vique, han carregat contra el decret per “continuïsta”. Una de les mancances que li han trobat és que no té en compte la inclusió de l’alumnat amb necessitats educatives especials més enllà de l’horari escolar obligatori i reglat. “L’etapa 0-3, que és fonamental, no existeix al decret”, ha criticat Vique, que considera que també s’haurien de tenir més en compte espais com les acollides, els menjadors escolars o tota l’etapa postobligatòria.

    Per a la postobligatòria preveu instruments com els Itineraris de Formació Específics, pensats per a joves d’entre 16 i 20 amb necessitats educatives especials que vulguin fer estudis de formació professional. En els propers quatre anys es contempla la incorporació, comptant centres públics i concertats, de 128 professionals –professors, psicopedagogs i tècnics d’integració social– per a aquesta finalitat, amb un cost de 13,5 milions d’euros. També es mantenen la Formació Professional Inicial (PFI), per als qui no obtenen el graduat. 1.334 alumnes amb discapacitat estaven el curs passat en PFI (391 dels quals en centres ordinaris).

    Vique també ha volgut subratllat el decret hauria d’anar acompanyat de més recursos humans. Si bé es preveu que s’incrementin durant els propers quatre anys els perfils especialitzats –un 33% més de treballadors socials, un un 31% de fisioterapeutes, un 18% de psicopedagogs, per exemple–, des de CCOO consideren que hauria de ser superior, i que això hauria d’anar acompanyat d’una rebaixa de les ràtios. Segons Vique, a Catalunya encara s’està lluny de la ràtio que recomana la UNESCO per als orientadors i mestres d’educació especial, que hauria de ser d’un d’aquests professionals per cada 250 alumnes.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola inclusiva
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Quatre reptes de fons per a l’escoltisme català
    Next Article
    Opinió
    Parlar de temps, en comptes d’horari
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Opinió
    600 anys convivint

    febrer 18, 2025

    Actualitat
    Només el 10% de l’alumnat amb necessitats especials fa batxillerat

    gener 28, 2025

    Pòdcast
    Efrèn Carbonell: “És un valor poder tenir una diversitat d’alumnat dins una aula”

    novembre 12, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.