Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Somnis de mestre

    Jordi Badiellasetembre 4, 20154 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquest nou curs ens portarà un grapat de coses. Coses de tots colors, però sobretot, ens portarà alumnes, que són la matèria primera de la nostra feina. La qüestió és, com sempre, preguntar-nos si estarem a l’alçada de les seves necessitats i de la seva imaginació. Així, amb els bons propòsits també arriben els primers neguits, que sovint ens visiten en somnis que potser no recordem l’endemà. Heus-ne aquí cinc.

    Una visita al zoo

    En aquest somni, hi ha un nen que va al zoo amb l’escola i, en trobar una gàbia buida, hi entra. Un altre nen l’imita i així tota la classe, el mestre i tot. Quan el director del zoo va a veure què passa, té una gran idea, i se’n va corrents a donar l’ordre que apugin el preu de les entrades.

    La peixera mòbil

    En aquest somni un peix va a parar dins d’una peixera, on canta cançons d’enyorança del riu on el van pescar. Un dia, la seva mestressa el sent cantar i pensa de portar-lo a un programa de televisió per fer-se famosa. Però, quan tot era a punt, el peix deixa de cantar, perquè troba que anar pel món en peixera és humiliant.

    Una fotografia molt curiosa

    En aquest somni una nena té una fotografia dels nens i les nenes de la seva classe penjada a la paret de la seva habitació. És una fotografia molt curiosa perquè el lloc de la mestra està buit. I quan una amiga li pregunta a la nena per què la mestra no surt a la foto, la nena li explica que la seva mestra és vampiressa i que les vampiresses no es poden fotografiar, i que ella, abans que fessin la fotografia, ja sabia que era vampiressa, perquè un dia li va agafar per riure i ensenyar els ullals.

    L’acadèmia de gossos

    En aquest somni hi ha un pare que somia que porta el gos a fer un curset de defensa en una acadèmia de gossos, i el seu somni es creua amb el del seu fill, que somia que porta el gos a fer un curset d’endreçar habitacions; i el somni del pare i el somni del fill es creuen amb el somni del gos, que somia que els seus amos el porten a una acadèmia per aprendre a amagar ossos; i li agrada tant la idea que es desperta bordant, i de passada desperta també l’amo, el fill i el mestre, que somiava en tots tres.

    Els venedors de llaminadures

    Aquest somni passa a la cantonada de l’escola, on hi ha un venedor de llaminadures que a l’hivern fa cara de pica-pica; a la primavera, de caramel de goma; a l’estiu, de gelat de llimona; i a la tardor, de piruleta. I els nens de l’escola li diuen el Quatre estacions. Quan es mor, el nou venedor de llaminadures té la mania de fer l’ullet, i els nens i les nenes li diuen l’Intermitent. I quan el Quatre estacions i l’Intermitent es troben al cel es peten de riure, perquè el nou venedor de llaminadures és negre i li diuen el Pega dolça.

    És clar que els professionals de l’ensenyament obligatori detectaran els missatges subjacents en aquests somnis. Una visita al zoo remet al joc; La peixera mòbil, al respecte; Una fotografia ben curiosa, a l’atzar; L’acadèmia de gossos, a l’altruisme; Els venedors de llaminadures, a l’afecte. Qualsevol altra interpretació, i més encara si estigués lligada a una tendència pedagògica nova, o vella, sorgida en despatxos, difosa en instruccions i amplificada en cursos, jornades i conferències ad hoc s’allunyaria molt del sentit que cercava donar-los després de pensar-m’hi prou, perquè els conceptes suara esmentats, i d’altres que no s’han afegit en aquest escrit, no són, al meu parer, només els materials amb què es fan el somnis de mestre, sinó -diguem-ho ras i curt-, el seu ofici.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El curs començarà amb 790 mestres més pel continu augment d’alumnat
    Next Article
    Opinió
    L’educació en valors: canviar per al canvi
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}