Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Tres instituts de Barcelona oferiran un batxillerat de tres anys el curs vinent

    Victòria Oliveresfebrer 28, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    110912 BARCELONA Clase de sexto grado Vuelta al cole en el colegio Ramon Llull de Barcelona EDU BAYER
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Consorci d’Educació de Barcelona ampliarà de dos a tres anys els estudis de batxillerat en tres instituts de la ciutat. Amb aquesta mesura inèdita es vol disminuir l’abandonament escolar en aquesta etapa postobligatòria i adaptar-la perquè sigui una via d’accés més a la formació professional, ja que en general està molt enfocada a la universitat.

    “Volem oferir un batxillerat més flexible, integrador i competencial”, ha dit el president del consorci, Josep Gonzàlez-Cambray, que ha assegurat que així s’oferirà un ritme més adient per aquells estudiants que l’escullin. La prova pilot es posarà en marxa als instituts Infanta Isabel (districte de Sant Martí), Ferran Tallada (Horta-Guinardó) i Balmes (Eixample).

    Aquesta mesura és un dels canvis en els estudis postobligatoris a la ciutat, que també inclou un augment de l’oferta del batxillerat artístic tant en instituts com en centres artístics, a causa de l’increment en la demanda d’aquests estudis. A més, tres instituts oferiran un batxillerat professionalitzador amb estades a empreses orientat als cicles formatius de grau superior (CFGS) i onze d’altres oferiran continguts de la Formació Professional dins del batxillerat.

    Pla de xoc contra la segregació

    El curs vinent també es preassignaran places a P3 i a 1r d’ESO a l’alumnat en situació de vulnerabilitat. Aquesta és una de les principals novetats del pla de xoc contra la segregació que ha presentat el Consorci d’Educació de Barcelona, segons la vicepresidenta de l’ens, Laia Ortiz, per “combatre les diferències territorials però també les que hi ha dins de cada centre”.

    Si bé l’any passat el consorci ja va començar a detectar com a vulnerables els infants destinataris del Fons Social que entraven a P3, enguany es proposa ampliar l’abast en la detecció treballant conjuntament amb els serveis socials de l’Ajuntament i els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP), i provant d’identificar també els alumnes vulnerables que començaran 1r d’ESO.

    Mercè Massa, gerent del Consorci d’Educació de Barcelona, Josep Gonzàlez-Cambray, president del Consorci, i Laia Ortiz, vicepresidenta de l’ens en la roda de premsa | Foto: Consorci d’Educació de Barcelona

    El consorci preveu que seran 831 els alumnes de P3 que estaran en situació de pobresa extrema, un 6,5% de les 12.750 sol·licituds que l’ens estima per al curs vinent. A 1r d’ESO hi haurà 843 alumnes en aquesta situació.

    Les famílies que es trobin en aquesta situació rebran una carta sobre quin és el centre al qual se’ls ha preassignat, que podran validar o rebutjar en el moment de fer la matrícula. A part de tenir una plaça reservada, aquests alumnes no hauran de pagar les quotes d’escolarització, tant en centres públics com concertats, ni el servei de menjador o les activitats complementàries.

    L’objectiu d’aquest pla, segons han explicat el president i la vicepresidenta del consorci en roda de premsa, és aconseguir la igualtat d’oportunitats, l’equivalència entre centres i la integració entre la primària i la secundària. Per això, tots els centres s’incorporaran l’any vinent a la Xarxa d’Innovació Educativa i un 56% de les escoles de primària tindran un institut de referència.

    Més places a P3 i menys a 1r d’ESO

    L’oferta inicial a P3 serà de 14.090 places i a 1r d’ESO, de 14.568 (tot i que la majoria d’elles són places de continuïtat per alumnes que han cursat la primària al mateix centre). L’escola pública amplia 6 grups a P3, mantenint els mateixos centres, cosa que suposarà un augment de 114 places a la ciutat. En els centres concertats, l’oferta es reduirà en 25 places sense tancar cap grup. A 1r d’ESO es tancaran 3 grups en centres públics, cosa que suposarà una reducció de 84 places.

    El curs 2019-20 obriran portes l’Institut Escola Arts, a Sants-Montjuïc, nascut de la transformació de l’Escola Miquel Bleach i l’Institut Joan Coromines; l’Institut La Sagrera, a Sant Andreu; i l’Institut Pedralbes, a Les Corts, fruit de la fusió de l’Ausiàs March i el Joan Boscà.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    instituts places Preinscripcions Segregació
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els joves no necessiten lliçons, només demanen educació i atenció sexoafectiva amb perspectiva de gènere
    Next Article
    Entrevista
    “Cal més coordinació, però posant al centre els Ajuntaments, que són els que coneixen la realitat”
    Victòria Oliveres
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Entrevista
    Juanjo Falcó: “Sense la implicació dels ajuntaments no és possible lluitar contra la segregació”

    abril 3, 2025

    Actualitat
    Només cinc famílies de mitjana visiten els centres segregats per portes obertes

    febrer 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}