USTEC demana el boicot a tutoritzar les pràctiques del màster de secundària

Una setmana després de la vaga de mestres, el sindicat majoritari de l'ensenyament públic ha emès un comunicat en el qual dóna suport als boicots que practiquen alguns instituts davant del que entenen com una sobrecàrrega de feina sense cap compensació.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Ramon Font, portaveu de l’USTEC, en la manifestació per la vaga de la setmana passada | Foto: USTEC

Pel sindicat USTEC-STEs, “la tutorització de les pràctiques, a càrrec de mestres i professors en exercici, són imposades, sense cap mena de compensació pel que fa a reducció horària o un insuficient reconeixement administratiu i a costa de la sobrecàrrega de feina dels docents. En els darrers anys, a més, l’increment d’hores lectives i la multiplicació d’exigències de caràcter administratiu ha fet que la necessària tasca de responsabilitat pel que fa a la formació inicial dels alumnes de graus i màsters, resulti impossible que sigui assumida en les mínimes condicions”.

Avui, recorda el sindicat, els estudiants dels graus de primària i infantil han de fer al voltant de 500 hores de pràctiques, mentre que fan el màster de professorat de secundària n’han de fer 200. Cal afegir, diu l’Ustec, “que l’alumnat de graus i màster està pagant preus exorbitants pels seus estudis, que contrasta amb la gratuïtat que li comporta el conveni entre universitats i Departament d’Educació segons el qual aquest darrer organisme subvenciona, a la pràctica, la formació universitària en el que representa un escàndol majúscul”.

És per això, conclou el comunicat, que l’USTEC “dóna suport al boicot a les pràctiques de màster” i exigeix que “atès que la tutorització de les pràctiques afecta les condicions laborals del professorat de l’ensenyament públic, aquesta qüestió sigui negociada amb el Departament d’Educació”.

En un full informatiu del sindicat de l’any 2018 s’explica que aquest boicot el duen a terme alguns instituts des de l’any 2009, quan “l’administració i les universitats van eliminar els pocs reconeixements dels quals gaudien els i les mestres implicats en aquestes tutories”. En aquella ocasió l’USTEC ja recomanava als centres que no fossin centres formadors si abans no s’havia tractat de la millora de les condicions laborals dels docents que intervenen en la tutoria de pràctiques.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*