Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » 10 imatges virals sobre educació: creativitat, tecnologia i elogi de la complexitat

    Opinió
    10 imatges virals sobre educació: creativitat, tecnologia i elogi de la complexitat

    Jordi Jubanydesembre 21, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests 10 missatges virals d’internet posen èmfasi en el punt de vista que cadascú té de l’educació. És una petita mostra d’imatges que corren per la xarxa que es serveixen de la ironia, la contradicció i les metàfores per explicar diverses formes d’entendre, veure i viure el fet educatiu.

    d4e1be50-c336-421e-a9cb-c12c1b3a5d4b

    1. Hi ha ensenyaments que són compartimentats per assignatures o matèries mentre que la realitat és molt més mestissa i complexa.

    285be36a-adae-4bdb-b08d-1bde14b83cdd

    2. Les aules no han de ser murs que aïllin, sinó que poden obrir finestres per interpretar i incidir en el món.

    3. La distància entre el que s’ensenya i el context sociocultural actual s’ha eixamplat.

    27ffe57b-6889-4e60-97fa-05dfb9240d874. La generació de problemes teòrics descontextualitzats poden semblar allunyats de la quotidianetat.

    1b548716-5c64-40c0-930e-b61738c6c70f

    5. Les preguntes tancades dificulten incloure la creativitat i el pensament lateral a les aules.

    unnamed

    6. Per aprendre, a vegades, cal sortir de la zona de confort i explorar en la incertesa.

    290305ef-4b21-47b8-8633-7f4030e446ea

    7. Una mostra de com algunes persones i institucions entenen la diversitat, la inclusió i l’avaluació.

    c00a099a-96b9-4ca5-8c6e-4302120368b9

    8. Metàfora de l’avaluació entesa com a examen individual, lletrat, desconnectat, cronom​etrat i memorístic.

    19cddf2e-f668-4250-8672-7ed0fa402bf8

    9. Les TIC a l’aula, per sí soles, no asseguren el canvi metodològic ni la millora de resultats.

    395fd9de-3e6a-43ea-b3a3-a87cb7011408

    10. Tots tenim la possibilitat real de millorar el món en el que interactuem.

    (L’autoria de la majoria d’aquestes imatges, que han esdevingut virals a la xarxa, és desconeguda. Si algún lector en coneix els autors, ens pot escriure a redaccio@diarieducacio.cat i els les atribuïrem)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleJugar ens fa lliures: idees de joguines no sexistes
    Next Article
    Entrevista
    John Mighton: “Les matemàtiques són fàcils si s’ensenyen bé”
    Jordi Jubany

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.