Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    La Setmana Internacional de l’Accés Obert apel·la a estudiants i joves investigadors

    Redaccióoctubre 24, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Pont al Li Ka Shing Knowledge Institute, International Centre for Healthcare Education & Research, Toronto / CC-by Paul Bica (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Del 20 al 26 d’octubre té lloc la Setmana Internacional de l’Accés Obert, que es va iniciar el 2007 en facultats nord-americanes. El tema d’enguany és “Generation Open”, i la Coalició de Publicacions i Recursos Acadèmics (SPARC, en les seves sigles en anglès) explica que pretén emfatitzar la importància dels estudiants i investigadors que inicien la seva carrera com a promotors del canvi en el curt termini.

    “La Setmana de l’Accés Obert s’ha convertit en un esdeveniment celebrat a centenars d’institucions en tots els continents del món”, explica en un comunicat Heather Joseph, Directora Executiva de SPARC. “El tema d’aquest any reflecteix la importància de posar als nostres futurs estudiosos i investigadors en el centre del canvi cap a un sistema obert de comunicació acadèmica.”

    A través del seu blog, la Fundació Wikimedia, responsable per l’edició de la Viquipèdia, posa l’èmfasi en la importància de l’accés obert a la recerca per treballar en el seu objectiu de difondre el coneixement. “A mesura que la nova generació d’acadèmics abraci els principis d’accés obert per esdevenir una Open Generation, ens anem apropant a ‘un món en què qualsevol ésser humà pugui compartir lliurement la suma de tot el coneixement'”, diu el text en al·lusió als valors de la Viquipèdia.

    “Per escriure i editar la Viquipèdia els voluntaris necessiten accedir a fonts independents d’alta qualitat. Malauradament, murs de pagament i restriccions de copyright sovint eviten l’ús de revistes acadèmiques per escriure a la Viquipèdia i enriquir-los amb cites”, segueix el text de la consellera legal de la fundació, Yana Welinder.

    Remarca, a més, el paper de l’enciclopèdia lliure com a font secundària per a la recerca, que permet una primera aproximació als temes i dóna accés a les fonts acadèmiques originals. A més a més, apunten, contribueix al cos de la recerca de codi obert. Aquest mes, quatre viquipedistes han publicat un article sobre la Dengue a la revista Open Medicine, una publicació peer-reviewed d’accés obert, basat en l’article editat col·laborativament per més de 1.300 voluntaris i bots.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La justícia segueix tombant els recursos de Bauzà pel TIL
    Next Article
    Actualitat
    La Setmana Internacional de l’Accés Obert apel·la a estudiants i joves investigadors
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    L’emergència educativa: protegir el dret a l’educació en contextos de crisi

    juny 11, 2020

    Reorientar les finalitats educatives per a afrontar la tempesta

    maig 29, 2020

    10 anys de la repressió policial al ‘No a Bolonya’: veus d’uns mesos que no només van canviar les universitats

    març 18, 2019
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}