La UOC, dins el projecte Hands-On ICT, ha començat aquest dilluns la tercera edició d’un curs massiu online i obert (MOOC, en les seves sigles en anglès) dedicat a educadors per capacitar-los per fer ús de els TIC a l’aula. Durant cinc setmanes els participants treballaran en la creació d’una activitat d’aprenentatge a través de les noves tecnologies per incorporar-la a la seva docència.
“El professorat és més de venir a escoltar una hora de com funciona, per exemple, un Moodle, però volem buscar una fòrmula de fer una formació contínua que sigui realment útil”, explica Muriel Garreta, investigadora del projecte Hand-On ICT. Per això, assegura que el programa parteix del treball al dia a dia del professorat i busca respostes pràctiques.
El curs està pensat perquè els docents dissenyin activitats d’aprenentatge que els siguin útils. “Quin repte educatiu resoldre, en quin context i per quin tipus d’estudiants, i un prototip que avalues amb persones properes, i després el pots implementar a l’aula”, diu Garreta.
Sobre si un curs virtual és una manera adequada per apropar aquells docents que no estan habituats a les noves tecnologies, la investigadora assegura que busquen un sistema el més accessible possible. “A nivell de tecnologia, en la segona edició vam utilitzar un Moodle, que la majoria de participants ja el coneixen i no requereix un cost d’aprenentatge molt important, i fem servir també hangouts però són optatius”, assegura.