Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    ‘Perdre el temps a internet’, una nova assignatura

    Redaccióoctubre 31, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: James (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Arribar a classe, encendre el teu portàtil -o tauleta, o smartphone-, i passar les tres hores que dura la sessió perdent el temps a internet, una activitat a la qual la majoria de joves hi estan més que acostumats. Navegar sense cap objectiu més enllà de saltar d’enllaç en enllaç, mirar vídeos curiosos, xatejar… Aquest és el plantejament de la classe ‘Perdre el temps a Internet’, que es començarà a impartir el segon semestre del 2015 al departament d’Anglès de la Universitat de Pensilvània, una de les més reputades dels Estats Units, atès que forma part de la prestigiosa Ivy League.

    “Ens passem la vida davant les pantalles, sovint perdent el temps: consultant les xarxes socials, mirant vídeos de gatets, xatejant i comprant. Què passaria si aquestes activitats -clicar, actualitzar estats, surfejar aleatòriament- les utilitzéssim com a material en brut per crear treballs literaris emocionants i captivadors?”, aquest és el plantejament de l’assignatura, tal com consta al web de la universitat. La imparteix el poeta Kenneth Goldsmith, i el seu objectiu és que els estudiants siguin capaços d’exprimir amb finalitats literàries tot el temps bolcat sense cap propòsit concret a internet.

    “Podríem reconstruir la nostra autobiografia només a partir de Facebook? Podríem escriure una gran novela fent un buidatge del nostre Twitter? Podríem convertir internet en el més gran poema mai escrit?” es pregunta el professor Goldsmith en el resum de l’assignatura. Els estudiants hauran d’estudiar com al llarg de la història s’ha utilitzat l’avorriment i la pèrdua de temps per transformar-ho en material literari de primera mà.

    L’únic que cal per assistir a les classes és un portàtil i connexió wifi. “La distracció, la multitasca i el navegar sense cap objectiu són obligatoris”, conclou el professor. Goldsmith és potser més conegut pel seu projecte artístic d’imprimir tot internet, com a homenatge al cèlebre programador Aaron Swartz, que es va suicidar el gener del 2013.

    En una entrevista al magazine VICE Motherboard sobre la nova assignatura, Goldsmith opina: “Estic molt cansat de llegir articles al New York Times cada setmana que ens fan sentir malament per passar massa temps a internet, per dividir la nostra atenció tantes vegades. Crec que és una perfecta tonteria que internet ens estigui fent més estúpids. Jo crec que ens està fent més intel·ligents. Hi ha una nova moralitat en l’era digital construirda al voltant de la culpa i la vergonya”, sosté.

    Goldsmith va més enllà i afirma, per exemple, que “la distracció elecrtònica i la multitasca és el nou surrealisme”. “Els surrealistes volien arribar a l’inconscient; doncs bé, ho estem fent tota l’estona”, raona.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Troben 24 nous gens implicats en l’autisme
    Next Article
    Actualitat
    ‘Perdre el temps a internet’, una nova assignatura
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    L’emergència educativa: protegir el dret a l’educació en contextos de crisi

    juny 11, 2020

    Reorientar les finalitats educatives per a afrontar la tempesta

    maig 29, 2020

    10 anys de la repressió policial al ‘No a Bolonya’: veus d’uns mesos que no només van canviar les universitats

    març 18, 2019
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}