Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La Comissió Europea colla Espanya perquè redueixi l’abandonament escolar prematur

    Redacciójuny 3, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Edu Bayer.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Casi a la mateixa hora en què Mariano Rajoy anunciava l’abdicació del rei Joan Carles I, la Comissió Europea feia arribar al Govern espanyol un dels seus informes periòdics amb recomanacions per reactivar l’economia. Va passar desapercebut, però ahir des de Brussel·les es va collar l’Executiu espanyol perquè, entre altres mesures, apugi l’IVA i rebaixi les cotitzacions socials. I no només això, sinó que també hi havia en el document un capítol -concretament el 5- dedicat a recomanacions en matèria educativa.

    Així, la Comissió Europea reiterava que Espanya ha de millorar el suport i l’assessorament a aquells grups d’infants i joves que tenen risc d’abandonar els estudis de manera prematura -abans d’acabar el batxillerat o un grau de formació professional-. Cal recordar que Espanya -Catalunya inclosa- és el país líder a la Unió Europea en qüestió d’abandonament, amb un 23%. Quasi un de cada quatre joves entre 18 i 24 anys deixa els estudis a casa nostra sense arribar a graduar-se, una xifra molt superior a l’11% de mitjana de la UE. I també desorbitada en relació als objectius que tots els països de la Unió s’han fixat de cara al 2020, que són els de reduir l’abandonament fins al 10%.

    L’informe de la Comissió assenyala que, per combatre-ho, cal potenciar l’etapa de la Formació Professional, que “s’utilitzen de forma insuficient”, tot i que reconeix que s’estan incrementant. Especialment a Catalunya s’ha potenciat en els darrers anys la FP. Des del curs 2010-2012, per exemple, fins a l’actualitat, ha augmentat en 10.000 el nombre de matriculats en aquests estudis de perfil tècnic.

    Les recomanacions de la Comissió Europea també tenen paraules per a la llei orgànica de la millora de la qualitat educativa, la denominada LOMCE o llei Wert, que començarà a aplicar-se el proper curs. L’informe considera que, “si s’aplica eficaçment”, pot ser una bona eina per combatre el fracàs escolar. La Comissió centre sobretot el seu discurs, en el cas de la llei, en què el sistema educatiu ha de facilitar “les interconnexions amb el mercat laboral”. I en aquest sentit considera positius elements com les revàlides o la FP Bàsica.

    Consulta l’informe íntegrament (pàgines 24-32)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleFPB, PQPI i PFI
    Next Article Participo a l’escola! (I jo sense assabentar-me’n)
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}