Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera

    Educateca (15): Llibres sobre educació per a aquest estiu

    Ferran Aquilina, Adelina Escandell, Laia Lázaro, Quim Lázaro i Montse Vallès del Grup d'Educació de RELLA
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Les famílies insubmisses a les proves de la LOMCE denuncien pressions per part de la Generalitat

    Actualitat
    Les famílies insubmisses a les proves de la LOMCE denuncien pressions per part de la Generalitat

    Redacciómaig 22, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Imatge d'una de les jornades de la Xarxa d'Escoles Insubmisses.
    Imatge d’una de les jornades de la Xarxa d’Escoles Insubmisses.

    Les famílies que s’han negat a que els seus fills se sotmetessin als exàmens d’avaluació externa de Tercer de Primària han denunciat que la Generalitat ha pressionat alguns centres i els seus directors perquè repeteixin les proves i, en alguns casos, no avisin de la data als pares i mares. En un acte acompanyades per la Fapac -la principal federació d’AMPA de Catalunya-, les famílies han lamentat “maniobres de xantatge” d’alguns inspectors als responsables de les escoles.

    Des del Departament d’Ensenyament, en canvi, van respondre a Efe ahir que en cap cas s’ha amenaçat les famílies o els centres, i que “als pocs centres on no s’han fet les proves se’ls ha recomanat que les facin”. Segons les dades de la Xarxa d’Escoles Insubmisses (XEI), el col·lectiu de famílies que ha liderat la campanya de desobediència a les proves, han estat més de 800 famílies d’una quarantena de centres les que, d’una manera o altra, han boicotejat els exàmens.

    Des de l’inici de les proves, el 4 de maig passat, les famílies de la XEI s’han enfrontat a la Generalitat en assegurar que aquestes proves de diagnòstic de les competències bàsiques dels alumnes de Tercer de Primària són les que estableix la llei Wert. La consellera Rigau, per contra, ha negat una vegada i una altra que formin part de la LOMCE, i ha assegurat que són les que es passaven fins ara a Quart de Primària, però reajustades a Tercer per complir només “administrativament” amb la nova normativa.

    L’objectiu de les proves, segons la Generalitat, és la de detectar les mancances dels alumnes per saber com actuar a l’hora de millorar els seus resultats, però les famílies de la XEI -amb el suport de la majoria d’entitats i sindicats- recelen de les seves intensions. El seu últim moviment ha estat enviar una carta a Rigau demanant-li que respecti la seva “objecció de consciència” i exigint-li que aturi “el desplegament de la LOMCE”

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Quan l’Aprenentatge Servei implica Responsabilitat Social
    Next Article
    Actualitat
    Especial eleccions: tot el que es decidia a les urnes que té a veure amb l’educació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}