Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Idees, experiències i reflexions per una setmana de lluita generacional contra l’escalfament global

    Opinió
    Idees, experiències i reflexions per una setmana de lluita generacional contra l’escalfament global

    Redacciósetembre 22, 20195 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Articles i reportatges

    5 raons per treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a l’aula | Àngels Soriano

    En alguna ocasió al llarg de la teua vida docent t’han preguntat si transformes la vida dels teues alumnes? T’has imaginant com serà el món al 2030? Què podem fer des de la nostra aula per mantindre el món on vivim i millorar-los? Et convidem a descobrir les 5 raons per portar els #ODS a la teua aula.

    Sense futur per al nostre alumnat (el canvi climàtic, l’escalfament global) | Joan Maria Girona

    Les classes socials més desafavorides, les persones sense feina i sense possibilitats de trobar-ne, les dones sotmeses, les minories culturals, els grups familiars sense llar fixa, desnonats i acollits… tot això és dins el sac del futur de la Terra.

    La infància i els objectius de desenvolupament sostenible 2030: evitem posar la pastanaga davant el ruc | Lluís Rajmil

    Els discursos buits, els conflictes d’interessos i les polítiques de retallades van en contra dels objectius proposats per a la infància. La majoria de polítiques actuals van en sentit contrari a les propostes dels ODS i no només no han aconseguit millorar, sinó que més aviat molts dels indicadors que es pretén assolir han empitjorat.

    ‘Canviem?’, un projecte per conscienciar als alumnes del seu rol en la millora de la societat | Anna Hervàs

    El curs passat a l’Escola Betània Patmos es va posar en marxa el projecte Canviem?, una proposta que pretén conscienciar els alumnes que no poden esperar que la societat canviï com un tot cap a la sostenibilitat, sinó que ells, com a individus, han de començar a fer petites transformacions en el seu dia a dia.

    Com educar davant la crisi ecològica i social? | Luis González Reyes

    Estem en el que s’ha denominat antropocè, encara que seria més correcte parlar de capitalocè, ja que no és la naturalesa humana la responsable dels desequilibris ambientals que vivim, sinó més aviat el sistema socioeconòmic hegemònic.

    Educant en una emergència | Pau Jacas Miró

    Educant no salvarem l’existència humana, però podem intentar ajudar que els humans ho fem. Ajudem a desfer-nos dels mites que vagin més enllà de la matèria, usem el llenguatge per vincular-nos amb ella, no per construir-hi castells de paraules que desapareixeran quan no hi siguem.

    Una altra educació ambiental és possible | Saray Marqués 

    Bandejada del currículum, tot i algunes excepcions, l’ecologia, la consciència de la terra, reclama que no és de rang inferior. I que mereix el seu espai, també en l’educació formal.

    Enjoia’t, un projecte interdisciplinari per canviar el món | Eugènia Mestre

    La incorporació de la impressora 3D a l’escola va fer que ens plantegéssim la manera d’introduir-la al treball quotidià del nostre alumnat. Calia pensar activitats innovadores que ens permetessin dotar de sentit el seu ús. Així va néixer el projecte ‘Enjoia’t’

    No us ho perdonarem mai… | Mercè Olivé i Jordi Carmona

    Greta Thunberg, edat: 16 anys , 91 caps d’estat, seu de les Nacions Unides, Nova York, 23 de setembre de 2019, Cimera pel Canvi Climàtic: “Han robat els meus somnis i la meva infantesa amb les seves paraules buides i no obstant diuen que sóc una de les que tinc sort… no els ho perdonarem mai…”

    ARTS + ODS (una experiència per unir creació i mirada crítica) | Maria Paczkowski

    Els estudiants d’institut reben amb gran interès les temàtiques relacionades amb el canvi climàtic. Una activitat realitzada amb estudiants de 1r d’ESO en la qual hem ajuntat les arts amb la reflexió sobre els ODS ens ho ha confirmat del tot.


    Entrevistes

    Miriam Leyrós: “L’educació ambiental que no vam rebre les generacions anteriors l’estem rebent per part dels nens”

    Miriam Leirós és una mestra gallega que a base de persistència s’ha convertit en referent en temes d’educació ambiental. Parlem amb ella de la ‘desnaturalització’ de la infància i dels #FridaysForFuture.

    Laura Faye: “Hem de veure tot el planeta com si fos casa nostra”

    Laura Faye és una divulgadora científica que treballa actualment a la NASA per difondre les conseqüències del canvi climàtic: “Hem de convèncer a tothom de que descobreixi la seva part científica, que creguin en ells mateixos”.

    Martí Boada: “Ens hem analfabetitzat respecte al medi ambient”

    Martí Boada és expert en ciències ambientals, i va ser una de les figures clau durant els inicis de l’Escola de Natura de Can Lleonart, la primera institució educativa d’aquest tipus fundada a l’Estat espanyol. “Hem de capacitar, formar per a ser crítics. L’educació i la comunicació fonamentades en la por no tenen efecte”.

    Heike Freire: “Una educació més verda requereix recuperar la naturalitat”

    Psicòloga i filòsofa de formació, és experta en infància i educació, i una de les seves primeres investigacions es va centrar en la situació de la infància avui. La psicòloga va constatar que «la nostra civilització s’ha anat allunyant cada vegada més de la forma de viure, sentir, pensar i descobrir del medi natural.»

    Víctor Cuevas: “El moviment pel clima des de les escoles no és una moda; és una necessitat social”

    Una part del professorat està molt preocupat per la crisi climàtica. Prova d’això és la visita que Teachers For Future van fer fa uns dies al Ministeri per lliurar un programa complet d’activitats per als centres educatius. Defensen així el retorn de l’educació ambiental al sistema educatiu.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Quina influència té el temps escolar en el nostre dia a dia?
    Next Article
    Opinió
    L’experiència es transmet
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Divulgació sobre neurodiversitat: del discurs buit al coneixement útil

    desembre 16, 2025

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.