Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Diversitat metodològica i personalització de l’aprenentatge

    Opinió
    Diversitat metodològica i personalització de l’aprenentatge

    Jose Martín Tellooctubre 25, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Assumir aquesta màxima com a pròpia enriqueix enormement qualsevol centre educatiu.

    En els moments actuals, fruit de la crisi de la COVID19, hem pogut experimentar una reducció de les ràtios, allà on les direccions dels centres ho han considerat una prioritat, ja que el Departament d’Educació ha deixat l’última paraula a les direccions dels centres. Aquest fet possibilita que aquesta diversitat metodològica vagi més enllà, amb una atenció més individualitzada cap als nens i les nenes, gràcies a la reducció d’alumnes per aula.

    Un dels aspectes més innovadors que s’han plantejat en els darrers anys és la personalització dels aprenentatges. Algunes veus plantegen que ho permetrà la tecnologia, altres el treball per projectes, però la realitat és tossuda i demostra que la millor manera d’atendre la diversitat de l’alumnat és la disminució de la ràtio d’alumnes per mestre. Independentment de la metodologia utilitzada, tenir menys alumnes a l’aula permet una personalització més gran en la seva atenció educativa. Qualsevol altra opció és intentar fer invents de difícil solució en els quals la limitació del temps i de l’espai fan impossible millorar l’atenció personalitzada.

    Els nens i les nenes, en una demostració de la seva intel·ligència, són capaços d’adaptar-se a totes les propostes que es fan a l’escola. Sigui quina sigui la forma d’organització d’un centre educatiu, sempre és una imposició cap als alumnes i familiars. Una decisió professional que busca els millors resultats per possibilitar els aprenentatges de tots i cadascun dels alumnes. El treball multidisciplinar de l’equip de mestres permet donar una diversitat de propostes prou enriquidores per aconseguir que l’alumnat rebi suficients estímuls per posar en marxa totes les seves potencialitats centrades en desenvolupar al màxim les seves competències.

    La crisi de la covid19 ha fet més necessari que mai el treball en equip i ha permès l’atenció més personalitzada a l’alumnat i això ens ha de fer reflexionar sobre les prioritats que regeixen el nostre sistema educatiu. Dir que l’alumne ha de ser el centre del procés d’aprenentatge i que la visió multidisciplinar és clau poden ser obvietats sense sentit o el camí real que ens indica com hem de treballar a l’escola per potenciar al màxim les capacitats del nostre alumnat.

    Qualsevol crisi comporta una oportunitat i l’escola és una institució en canvi constant, que sap adaptar-se a les necessitats de la societat. Viure la diversitat metodològica com la riquesa més gran que podem oferir ens permet fer possibles els canvis necessaris per donar resposta a aquest curs excepcional regit per la covid19.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Guia per expulsar al coronavirus de les aules
    Next Article
    Actualitat
    Que no sigui culpa de la vocació
    Jose Martín Tello

    Related Posts

    Opinió
    La inclusió és possible

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Deixar la psicomotricitat? Efectes en el desenvolupament i benestar infantil

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Ressenya: ‘Disidencia docente. Habitar las aulas en las fronteras del capitalismo digital’

    desembre 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.