Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Experiències compartides d’aprenentatge cooperatiu

    Redacciójuliol 3, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Inauguració de les Jornades
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Inauguració de les Jornades | Foto: Xarxa Khelidôn

    Les Jornades han reunit 150 mestres de 22 centres que estan introduint, generalitzant o consolidant l’aprenentatge cooperatiu a partir del model Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar (CAAC), desenvolupat pel Grup de Recerca en Atenció a la Diversitat de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

    La inauguració va anar a càrrec de la directora adjunta dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental, Lourdes Gil; l’alcalde de Sant Esteve de Palautordera, Daniel Fernández; i el coordinador de la comissió executiva de la Xarxa Khelidôn, José Ramon Lago. En aquell moment es van apuntar tres idees per aprofundir:

    1. La necessitat que a les escoles el projecte CAAC es desenvolupi a partir d’equips de professors que facin avançar el centre en el seu conjunt;
    2. Que l’aprenentatge cooperatiu ha d’estar present de manera transversal a totes les activitats d’aprenentatge del centre.
    3. Que l’aprenentatge cooperatiu s’ha de compartir amb la comunitat educativa i, de manera molt especial amb els pares i mares.

    Mitjançant la presentació de pòsters, durant el matí de la primera jornada les escoles van intercanviar, els avenços que han fet durant aquests dos anys i les noves dificultats que s’estan trobant. Els pòsters han parlat dels avenços en l’aprenentatge cooperatiu en educació infantil, com  Treballem la cooperació amb les famílies i…xocolata!. També en diverses àrees curricular com Better together a l’ESO. Escape room a FP o Fem matemàtiques cooperativament.

    La rellevància de l’aprenentatge cooperatiu en el treball globalitzat ha quedat  palesa en pòsters com Estructures cooperatives en els projectes interdisciplinaris,  L’AC i els itineraris d’aprenentatge o SUMMEM: Un doble projecte: projecte d’aprenentatge i de cooperació.

    La inclusió com objectiu de fons de l’aprenentatge cooperatiu ha estat present a tots els pòsters, però de manera explícita a pòsters com Dinàmiques de cohesió per garantir la participació equitativa d’alumnes que trobem barreres en  l’aprenentatge i la participació o Els equips cooperatius ens inclouen.

    Amb la consciència de que ha de ser el centre en el seu conjunt el que ha d’avançar, en experiències com Els mestres també cooperem. Trajectòria de la comissió de l’aprenentatge cooperatiu o Aprenem junts una escola de secundaria obligatòria que avancem junts amb els equips. I fins i tot que és un projecte de tota la comunitat educativa es va  evidenciar en pòsters com Comunitat Educativa Cooperativa. Finalment volem destacar que van aparèixer pòsters explicant el treball intercentres en diferents zones com Mestres de diferents centres cooperem per avançar.

    Compartint experiències en els tallers de la jornada | Foto: Xarxa Khelidön

    La jornada va continuar amb els tallers en què mestres d’etapes diferents van treballar en línies de desenvolupament de l’aprenentatge cooperatiu en els centres com: Projecte d’Aprenentatge Cooperatiu de Centre,  El disseny de seqüència d’estructures cooperatives al llarg d’una UD, Projectes globalitzats e itineraris d’aprenentatge,  Avaluació contínua i reguladora per etapes, AC i alumnes que es troben amb més barreres per a l’aprenentatge i participació, TIC i Aprenentatge Cooperatiu i Participació de famílies en l’aprenentatge cooperatiu .

    Dimarts es va tancar la jornada amb el lliurament dels títols de reconeixement com a membres de la Xarxa Khelidôn als Serveis Educatius del Vallès Oriental, a l’escola Germans Corbella de Cardedeu i a l’escola Soler de Vilardell de Sant Celoni, per part d’Antoni Tort, director de l’Escola de Doctorat de la UVIC i que hi anava en representació del vicerector de Recerca de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, Jordi Villà.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La transformació educativa des de la comunitat: l’EDhack Raval
    Next Article
    Actualitat
    Any 1 després del Decret d’escola inclusiva… què ha canviat?
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}