Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Iolanda Segura: “La nova llista d’adjudicació de places és un nyap i torna a contenir errors”

    Ana Basanta

    Educació paralitza l’adjudicació de places docents per errors en el sistema

    Ana Basanta

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Niubó cessa el subdirector de plantilles pel caos de l’adjudicació de places docents

    Ana Basanta

    La Universitat de Barcelona obre una investigació contra Ramón Flecha i el CREA

    Pablo Gutiérrez de Álamo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Una xarxa d’experiències

    Opinió
    Una xarxa d’experiències

    Redaccióabril 24, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Escola La Maquinista
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Foto: Escola La Maquinista

    Entenem l’educació com un dret universal i que s’ha de garantir a tot l’alumnat del nostre país; els canvis polítics, socials i tecnològics, que es succeeixen dificulten l’estabilitat de projectes educatius de qualitat. Considerem que és imprescindible la col·laboració entre centres, universitats i agents socials per garantir la igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat. Hem pogut constatar com els diferents espais de trobada, reunions, intercanvi d’experiències, residències, visites a centres, etc que hem realitzat al llarg d’aquest temps, han  possibilitat establir compromisos col·lectius i dissenyar mecanismes per fer avançar els diferents projectes educatius.

    Les escoles que formem part del programa compartim una manera d’entendre l’educació, però cada centre té un projecte definit que respon a l’entorn i a les persones que el configuren. La riquesa d’aquesta diversitat és un valor afegit d’aquest projecte,  amb realitats molt diferents.

    Obrir les escoles, visitar-nos i compartir per mostrar allò que ens funciona, però també els aspectes sobre els quals volem seguir avançant o allò que hem hagut de replantejar, permet aprendre junts. Es posa per davant l’afany de compartir i aprendre, entenent la cooperació entre els professionals de l’educació com un fet al servei de l’educació del país.

    Un dels pilars del nostre projecte es fonamenta en el treball col·laboratiu entre centres i amb el mateix entorn. En aquest sentit, el fet de formar part d’un grup de centres amb moltes similituds pel que fa a com entenem els processos educatius i la relació amb la comunitat,  i grans diferències pel que respecta als entorns de procedència de l’alumnat, titularitat, etc. ens ha permès aprofundir en les qüestions clau que han de possibilitar una educació de qualitat per a tothom i continuar construint un projecte que estigui atent als canvis socials que es produeixen.

    L’organització i potència del projecte han afavorit un reconeixement social de les pràctiques que posen l’infant en el centre del seu procés d’aprenentatge. Entre totes hem consolidat i millorat les nostres pràctiques i sobretot ens hem fet conscients que cal seguir avançant i fer-ho col·lectivament, cooperant i reconeixent els altres.

    Ara les escoles catalanes ens coneixem una mica més i aquesta manera de fer no té marxa enrere. La força del programa ha estat una oportunitat per continuar avançant en l’assoliment dels nostres objectius acompanyades d’altres centres.

    La voluntat de millora compartida i el compromís esdevenen fonamentals per fer avançar l’educació a Catalunya i continuar fent-ho per tornar a esdevenir un referent educatiu i contribuir a una educació que empoderi als infants i joves per esdevenir ciutadans de ple dret i persones actives en la construcció d’un món més just i millor.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola Nova 21 opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Més de 300 minuts de debats electorals; menys de 9 per l’educació
    Next Article
    Actualitat
    El Constitucional tomba deu anys després una part de la LEC, però no la que afecta a la llengua
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Avaluar per incloure, incloure per avançar

    juliol 25, 2025

    Opinió
    Consells per gaudir de l’estiu amb infants: Una guia per a famílies

    juliol 25, 2025

    Opinió
    Utilitzar les xarxes socials amb intencionalitat didàctica

    juliol 24, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}