Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Afegir el juliol al calendari: l’enèsim greuge

    Pere Borrullmaig 11, 20234 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    5 de setembre de 2022, el primer dia de curs més matiner | Foto: Institut Escola Maria Miret de L'Hospitalet / VS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ara fa un any que se’ns anunciava la mesura estrella d’aquesta conselleria: l’avançament del calendari. Una mesura justa, feminista, conciliadora. Altrament dit, una mesura per fer treballar més els mandrosos dels profes, que permet que les mares puguin deixar els seus infants a l’escola més temps per anar a la feina, i que ajuda els progenitors a estalviar-se uns calerons en casals i mainaderes. Tot seguit, es va anunciar una de les vagues més contundents a Educació des dels mítics 80 i es va desencadenar una campanya de desprestigi del cos per part de qui més l’hauria de cuidar: el govern.

    Tanmateix, és real, que els docents no volem treballar? O que no estem disposats a patir més retallades, més humiliacions, més greuges comparatius de sou i de condicions amb els nostres companys del nord i del sud? Després d’uns anys molt durs per les mesures anti-covid, de formacions al centre de dubtosa utilitat, d’un nou currículum, d’un procés d’estabilització a vida o mort o de l’exigència del C2 de català, el canvi de calendari va ser la gota que va fer vessar el got. És evident que els de màrqueting saben el que fan: collem, collem, i l’última, la innegociable, la mare de totes les retallades, que sigui la més vistosa i la que ens dona més rèdit electoral, perquè tothom sap que als docents no els agrada treballar i viuen massa bé. Farem un invent que consistirà a responsabilitzar les direccions de convocar, o no, els docents al juliol (una altra divisió), farem que els de primària facin tot el mes de setembre en jornada intensiva (un altre horari) tot posant monitors (que no n’hi havia prou) a les tardes i, si passen calor, que facin jocs d’aigua (Núria Mora, secretària de transformació educativa, dixit).

    Fer-nos anar als centres els quatre primers dies laborables del juliol és l’enèsim atac d’aquesta conselleria envers els seus treballadors

    Clarament allò va ser una prova perfectament planificada per tal que fos un «xurro» i així poder vendre que el millor per a tothom, sobretot per a la fundació Bofill, és que es comenci amb jornada partida des del primer dia. Això, no obstant, comporta que, pel que sembla, tots els docents siguin convocats de manera obligatòria els primers quatre dies de juliol, fins i tot en el cas d’ensenyaments en què les direccions han dit que no ho veuen necessari, com en el cas de la formació d’adults. El juliol ha estat tradicionalment un mes de formació i de preparació de feina des de casa, però no oblidem que si cobrem uns 6.000€ menys a l’any del que ens pertocaria per escala funcionarial és precisament perquè tenim molts dies de treball no lectiu. Així doncs, fer-nos anar als centres els quatre primers dies laborables del juliol és l’enèsim atac d’aquesta conselleria envers els seus treballadors. I en un context en què no s’estan cobrint un 80% de les baixes, en què tenim alumnes de Batxillerat sense un professor de matemàtiques o de llatí abans de la selectivitat, o en què hi ha professionals plantejant-se deixar la docència perquè no poden més, cal preguntar-los: què coi feu, kamikazes?!

    Si abans era pertinent parlar tot el dia dels positius de covid, ara ho és parlar dels rècords de calor. Emergència per aquí, emergència per allà, tralarà. Però quina emergència és més emergent? La d’avançar el curs peti qui peti no se sap gaire bé per què? O la de rostir-nos als centres quatre dies més, tenir alumnes i docents desmaiats de calor, cosa que ja ha passat, i fer-nos cremar més benzina per anar a poblacions més allunyades del nostre lloc de residència? – ja que també heu tingut la gran idea de no deixar triar municipis a les adjudicacions d’estiu. És que, ves per on, sou uns GENIS. Quo vadis, Esquerra Republicana? Teniu un govern de 33 diputats que se sosté amb pinces autonomistes, i aquesta deriva cap a la dreta monàrquica, sempre tan inflexible i tan del ordeno y mando, us passarà factura. Paraula de votant.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    calendari escolar calor condicions laborals opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Decisions i responsabilitat: claus per a un aprenentatge exitós
    Next Article
    Opinió
    Eleccions municipals
    Pere Borrull

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}