Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    ‘Annette’ i ‘Sempre amb tu’

    Consell de Redacció de la Revista Guixsetembre 3, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    ‘Annette’

    Vaig sortir del cine amb el convenciment que havia vist una de les pel·lícules de la meva vida. Amb la boca oberta. Encara no he esborrat en el meu rostre la impressió de l’última pel·lícula de Leos Carax.

    Filma un musical fosc, estrany. El musical és un dels gèneres que s’aparta més de la realitat. Per desgràcia, no anem pel món cantant i ballant. Imaginem-nos una reunió d’escola on les aportacions que féssim es cantessin i s’acompanyessin amb moviments de ball. Les coses anirien d’una altra manera.

    En aquesta esplèndida pel·lícula ens trobem amb un còmic àcid, políticament incorrecte, que triomfa amb el seu espectacle i que es casa amb una cantant d’òpera. Tenen una criatura, una nena, Annette, i no us avanço com resol el director aquesta presència en la vida de la parella.

    El pare entra en una espiral autodestructiva i destructiva de tot el que l’envolta. Al final, una gran trobada entre la nena i el pare.

    Una banda sonora excel·lent, partitura dels Sparks, i unes interpretacions magnífiques, sobretot de qui carrega el pes de tota la pel·lícula, Adam Driver. La seva primera intervenció pública dalt d’un escenari no la pots oblidar per anys que visquis. Crec que aquest paper representarà el mateix que el que li va passar a Joaquim Phoenix quan va donar vida a Joker: un reconeixement de la seva vàlua com a intèrpret. Driver impressiona quan parla, quan es belluga, quan dona vida a aquest home turmentat que ho va perdent tot, dominat per la gelosia i amb un enfrontament entre Eros i Thanatos.

    Un bon inici de ressenyes del nou curs. Feu-me cas i aneu a comprar l’entrada.


    ‘Sempre amb tu’

    Que la pel·lícula dirigida per Nir Bergman comenci amb unes imatges de The kid, excel·lent drama de Charles Chaplin, ja ens dona una clau interpretativa de la pel·lícula Sempre amb tu.

    Un pare que ho deixa tot –matrimoni, feina, amistats, família…– per tenir cura del seu fill, autista, una cura total i absoluta, d’una abnegació admirable.

    La mare representa el principi de la realitat: aquest jove haurà d’ingressar en un centre especialitzat que li obrin perspectives i el pare podrà ser altres coses, a més de ser pare. Però no és fàcil perquè el vincle és molt intens, el fill omple del tot al pare, el porta dins seu dia i nit, dies laborables i festes de guardar. I el pare decideix fugir amb el noi abans de portar-lo a un centre per bo que sigui i si cal enfrontar-se amb el món, doncs s’hi enfronta. Assistim amb emoció continguda –no penseu que trobareu escenes que convidin les llàgrimes a fer acte de presència, i aquesta contenció és un dels mèrits de la pel·lícula– als diferents moments del viatge, d’aquest viatge que com passa des d’Ulisses, és una font d’aprenentatge, una excusa per acceptar la realitat i saber viure amb el pacte que has de fer amb ella.

    Hi ha escenes molt dures, com l’atac que agafa el noi a l’estació de tren, i escenes còmiques, com quan perd el control social i diu què pensa de veritat o quan manifesta la por que li fan els caragols.

    Una pel·lícula molt recomanable, tendra i amb dos interpretacions esplèndides de la mà de Shai Avivi i de Noam Imber, que ens fan creure la veritat profunda que tots dos porten dins seu.

    I l’ombra de Chaplin, que com passa amb els genis sempre és allargada.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    El menjar escombraria com a premi emocional pels infants, un risc que pateixen les famílies sense recursos
    Next Article
    Actualitat
    Educació activa un pla per protegir la salut emocional de l’alumnat
    Consell de Redacció de la Revista Guix

    Related Posts

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025

    Opinió
    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}