Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Badalona: “Una oportunitat per a l’escola pública”

    Redacciómaig 15, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La ciutat de Badalona ha aixecat la veu aquesta setmana contra el tancament de línies de P-3 que la Generalitat ha engegat arran de la davallada de la natalitat. En un gest inèdit, els representants de els famílies -les AMPA- i els de les escoles -els directors- han signat un document conjunt amb el qual demanen que s’aprofiti la caiguda demogràfica per reduir el nombre d’alumnes per aula, per poder així millorar la qualitat de l’educació i l’atenció a la diversitat.

    El document, que a continuació reproduïm, el signa la Junta de directors de les escoles públiques d’infantil i primària de Badalona, la Federació d’AMPA de la ciutat i Badalona es mou, el col·lectiu en defensa de l’educació pública.

    La qualitat de l’educació té a veure amb molts factors: la qualitat de l’edifici, la preparació dels mestres, la metodologia de treball, la utilitat dels aprenentatges, l’atenció a l’alumnat,… i tots ells s’unifiquen per aconseguir que els nens i les nenes puguin desenvolupar les seves capacitats i habilitats en un entorn que els faci créixer en confiança i potenciï la seva autonomia personal per poder utilitzar allò que han aprés per a resoldre situacions que se’ls presentaran al llarg de la seva vida personal i laboral.

    L’escola, com agent educatiu, ha de ser compensadora de desigualtats. La igualtat d’oportunitats no és un fet biològic, depèn de l’entorn social i familiar en que es desenvolupa l’infant. No tots tenen accés als mateixos recursos, a les mateixes experiències, ni a les mateixes vivències.

    És per això que l’educació esdevé un dret i té la responsabilitat d’oferir a tots i a cadascun dels alumnes allò que necessiten per a integrar-se i desenvolupar-se en una societat plural i democràtica.

    Les decisions polítiques que, amb l’excusa de la crisi, estan prenent els governs actuals van en sentit contrari. Una prova de tot això són les darreres lleis aprovades a Catalunya, la LEC, i a Espanya, la LOMCE, que acompanyades de les retallades imposades a l’educació pública han retallat oportunitats als infants i joves més desafavorits cultural, econòmic i socialment. Els han retallat el futur.

    Les darreres normatives han profunditzat la segregació de l’alumnat en un sistema que ja segrega segons la capacitat econòmica de les famílies perquè manté una doble xarxa mantinguda amb fons públics, l’escola pública i l’escola privada concertada. Un sistema que paga amb diner públic centres que en el seu ideari fan una opció religiosa concreta. Un sistema que subvenciona centres que segreguen alumnes per sexe. Un sistema que possibilita la segregació cultural.

    A aquest sistema educatiu profundament segmentat s’hi han afegit, en els darrers anys, unes aules massificades, una disminució del nombre de mestres i una reducció de serveis educatius a l’escola pública, que suposa caminar endarrere, tornar a temps passats en que no es tenia present, o no es podia tenir present, la diversitat de l’aula.

    Si hi ha menys nenes i nens per a escolaritzar el govern pot fer dues coses: mantenir les retallades a les oportunitats dels infants tancant aules a l’escola pública o disminuir el nombre d’alumnes per aula per a afavorir la diversitat, potenciant les habilitats i capacitats dels infants, i obrint així una porta al seu futur.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les escoles bressol privades sense ànim de lucre, asfixiades econòmicament
    Next Article
    Actualitat
    El boicot acadèmic a Israel truca a les portes de la Generalitat
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.